Thursday 9 January 2014

## TRAVEL ## KRABI / PHUKET, THAILAND ~ PART 1


Lama xmengadap blog terchenta ku ini...

Salam tahun baru untuk semua...


Tahun baru dah masuk 9 ari...
Aku nie entry bersepah kat draft box...
Sila maafkan aku yer...

Dah xtau nak mula tang mana...Well, ikut sedap aku jer la yer... Bulan Dec, banyak agenda aku...Cuti memanjang...Rasanya dalam banyak2 bulan, bulan nie la aku paling banyak cuti rehat...Apade kisah, cuti aku banyak...Meh la ikut aku berjoli...

## KRABI PHUKET ~ DEC 2013 ##

Trip nie aku handle....tapi xsepenuhnya...sebab tourist guide dari Thailand akan ada sama sepanjang trip...Aku nie, penjual trip, tapi sebelum nak war2kan kat orang lain...Kena la test sendiri dulu...Kalu puas hati, boleh la aku bukak trip nie untuk tahun 2014...Tapi rentetan yg best aje la aku bagi korang tengok...Jadi meh la kita layan gambar untuk memudahkan pemahaman...

Hotel kami menginap di Krabi...
Best....aku suka sebab katil dia besar walaupun single...



Visiting kilang buat t-shirt di Krabi...
Kualiti kain memang bagus...tebal, soft & banyak design...




Yang nie, the most aku suka...
T-shirt Hard Rock...
Memang kalu aku jumpa, mesti aku beli buat koleksi...
Kat sini banyak design dan warna...


Uniknya, kat sini t-shirtnya semua diletakkan dalam packaging 
bulat2 transparent camtu...
Sesuai nak dijadikan souvenir...


Next place...pegi Gems Gallery...
Tengok macamana pembuatan Gems...


Aku xminat sangat Gems segala bagai nie...
Tapi yg aku suka, naik keretapi konon2 masuk kat dalam
terowong tengok macamana orang jumpa emas permata, cari gali
sampailah kepada pembuatannya...

Nie sebenarnya xleh amik gambar....tapi aku nie degil...curik2 jugak
ambik....Kononnya nie, dulu hanya orang besar2 jer yang mampu
pakai emas permata nie...



Kenai tu buah apa???
Pernah ke nampak sebelum nih???


Kalu yg atas tu cam confuse...
Yang nie dah tau ke apa bendanya...
Kalau xtau jugak...meh aku jer bgtau...
Yang nie...namanya biji gajus...
Dalam bekas hijau tu dah siap kopek kulitnya...
Buah nie payah dapat, pulak tu banyak songehnya...Sebab tu harganya mahal...
Kita tahu main makan jer...bila mahal...bising la kata mahal...
Tapi seriously, aku pun terpegun jugak seketika....
Siap ada mesin membantu nak bukak kulit biji gajus tu...

Yang nie, dah siap untup di ngap aje...
Best, sedap...kat kilang nie siap bole rasa lagi...
Sebabkan harganya yg mahal...agak2 jugak la aku memborong pun... 


Ok...untuk entry pertama cukuplah dulu...
Nanti aku update trip ke Rawai Beach...
Kat situ kita akan jumpa orang asli Rawai...
Stay tune!!!!!!!





THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~