Sunday 18 November 2012

Misi Shopping di Bandung Berjaya!!!

Assalamualaikum...
Lama tak update blog...maklumla...
Sibuk berjimba kat Bandung...
Well...citer tentang Bandung...
Ada 1 citer yg membakar jiwa raga...
I will let u all know 'bout that later...

Bagi korang yg belum tengok wishlist aku sebelum nih...
Korang boleh tengok kat cni yer >>>klik sini...
Skarang nie...aku nak update brg2 yg aku dah berjaya borong dari Bandung...
Walaupun masa singkat..aku tetap pulun shopping yer...
Antara barang2 yang aku beli :-
  1. Perfume
  2. Wallet kulit - 2 (woman n men)
  3. T-shirt Bandung -  6 helai
  4. T-shirt Hard Rock - 4 helai
  5. Seluar Jeans - 2 helai
  6. Fridge Magnet - 6 paket
  7. Handbeg tali rantai 
  8. Beg Laptop
  9. Kasut kulit
  10. Sandal kulit
  11. Telekung -  6 helai
  12. Kain Sutera Sulam - 15 helai
  13. Blazer 
  14. Blaouse - 3 helai
  15. Kain cotton batik (pakai hari Khamis) - 2 helai
  16. Kain cotton bunga2 (pakai ke ofis) - 2 helai
  17. Brownies kukus dari Kartika Sari
  18. Dodol Zebra Indonesia
  19. Pisang Salai Keju
Now, kita bandingkan wishlist dulu dengan yg sekarang punya...
Aku rasa...ada 7 barang jer aku beli ikut wishlist aku before this...
Antara yg berjaya dibeli mengikut wishlist ialah...no. 3, 7, 14, 15, 16, 17 dan 19..
Yang lain2nya..maksudnya mmg terbeli la...
Bagi item di no. 11 dan 12 tu...memang utk dijual...
Kat bawah nie korang layan la tengok barang2 yang aku dah borong dari sana yer...



mesti korang terkejut giler kan...
nak wat apa banyak2 kain sulaman nie...
takkan aku nak pakai banyak2 cam gini...
betulla tu...memang bukan utk kitaorg pakai..
tapi yg nih..utk aku dan mak aku jual...
kitaorang borang 30 helai kain nie..
pastu memasing, bawak ke ofis memasing utk jualan terus menerus...
kalau laku, ada chance la blh pi lagi...


telekung 6 helai nie...
bukan aku punya..tapi yg nie pesanan ofismate aku..
xnak menghampakan orang...aku beli la jugak...
pasni, korang pilih la mana yg berkenan...
aku xbeli utk diri sendiri...sebabnya, aku ada 3 helai yg belum dipakai lagi...
so, xpayahla membazir...
lagipun, kalau xde aral, kalau ada rezeki...
bulan 2 thn depan pun aku akan turun ke sana lagi...


kasut nie..bukan sebarangan yer...beli kat Cibaduyut..
kasut nie kasut kulit...siap test lagi bakar dengan lighter...
kasut warna biru tu...kami borang 3 pasang...
aku punyer warna biru, mama punyer warna coklat gelap dan syikin warna hijau soft..
harganya kami berjaya dapat RP90,000 bersamaan dengan RM29.52...
sedangkan harga asalnya RP160,000...
thanks to my mum...sebab mama yg tawar gila2 dgn minah indon tu...


wallat nie pun kami beli kat penjaja jalanan kat depan pasar baru...
jugak versi kulit...biasala...di Bandungkan banyak di jual barang2 camgini...
aku dgn syikin share sesama..2 wallet panjang dan 2 pendek...
dengan harganya jatuh RM15 utk 1 wallet..


t-shirt bandung nie..memang masuk dalam wishlist aku...
biasala...utk ole2 buat kengkawan...
tapi yg nyata...saiz XL diaorg..sangat kecil..
bukan standard orang Malaysia la..
orang indon kan kecik2 aje...
2 helai...aku dah let go kat adik lelaki dgn adik aku si nadia..
yg lain masih setia dgn aku...
utk aku letgo kan pd kengkawan aku nanti yer...
owh..lupa nak mention harga yer...
okkk...aku beli baju nie kat Cibaduyut...
harganya RP100,000 utk 6 helai baju saiz XL...
actually, harga camnih...xleh dapat kat Pasar Baru...
kat Pasar Baru...hanya boleh dapat 5 helai utk harga macam di atas tu...
pepandai la korang tawar menawar yer...


dekat Pasar Baru...banyak kedai jual beg...
merata2...sampai buntang bijik mata aku nengok...
tapi aku berjaya control myself...
hanya beli 1 sahaja...harganya RP 50,000 bersamaan dengan RM 16.40...



t-shirt Hard Rock nie kualiti elok sikit...
beli pun kat Toko Tiga...
yg sebelah kanan sekali tu..pesanan dari sorang kawan...
request nak cutting perempuan...dgn semua tempat yg ada Hard Rock..
xtau la..dia berkenan ke tak...aku main beli aje...
yg 2 lagi tu...sah2 la aku punya...


yang nie...pisang salai keju...
hasil bacaan aku dalam blog2 rakan blogger yg lain...
diaorg kata pisang salai keju nih sedap...
aku pun beli la jugak bawak balik...
memang ternyata...sedap rupanya...
nanti kalau aku pegi lagi...
akan aku borong byk2 lagi...


ini dodol Zebra...
ada 4 perasa...strawberry, pandan, durian dan yg ori...
manis skit...tp boleh la takat nak layan depan tv...


brownies...kata org kalau singgah di Bandung...
jangan lupa beli brownies kukus atau bakar...
so, aku pun sama..borong la jugak utk makan2 kat umah...


beg laptop pun aku beli jugak...
mcm la kat Malaysia xdak barang ni...
actually, sbb harga dia murah..sebab tu aku beli..
harga beg laptop ni RM 45.92 dgn kualiti yg baik...
harga tu kat Malaysia..mesti xakan dapat punya...

Ok...sebenarnya ada lagi hasil borongan aku...
tp aku xamik gambar la plak...
So, sebagai pelengkapnya...
Aku tangkap gambar sume sekali brg yg aku beli...kat bawah nie...


Selesai sudah misi aku ke Bandung..
Walaupun sekejap aje..tp misi shopping harus diteruskan...
last2 balance duit Rupiah yg tinggal kat aku hanya Rp20,000 sahaja...
Oklah...aku conclude kan di sini...
Misi aku berjaya la..walaupun bukan semuanya..
Yang penting aku have fun dan dapat menghadiahkan diri sendiri macam2..
blouse, seluar, beg, kasut kulit, perfume, t-shirt...
well done Ida Suziana!!!
 !! AdioS AmigoS !!

THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

2 comments:

  1. Kain n telekung tu hang jual brp RM wei???aku ni anis...

    ReplyDelete

  2. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~