Tuesday 16 July 2013

JUADAH BERBUKA DENGAN BIHUN SUP SAYUR!!!

Assalamualaikum...

Nie citer Ramadhan ke 6....
Cam biasa aku travel dr Parit Buntar pepagi hari...
Penat...memang xyah nak cakap la...,
Xcaya?????? Meh uolls drive....iolls dok sebelah jadi co pilot yg sleeping...
Aku rasa bukan takat penat jer...ada kang yg kena lambung kuar dr dalam kete tu...

Dalam kefenatan tu....tengahari aku larat lagi jalan kaki pi pasar....
Patah balik...penuh kat tangan aku sayur mayur....
Ofismate aku gelak jer... mana dia xgelak....
Selama nie mana pernah dia nengok aku 
beli sayur mayur segala bagai nie...tapi time bulan posa nie...
Habis lari dari kebiasaan...
Nak buat camne.....dah aku punyer tekak nie tahap mengada yg teramat....
Semua nak makanan panas jer....
Nak kata xbiasa makan masakan sejuk....
Itu bohong la namanya...aku nie bekas budak asrama...
Apa asrama masak sume kasi sumbat jer....
Xde kira sejuk ke panas ke...
Tapi tu la...perangai bebulan posa nie tekak aku memang 
demand bukan2...

***Panggggg***penampar sedasss!!
Aku udah lari tajuk ddeeeiiii....
Nak citer juadah berbuka semalam....
Tapi story pasal  ragam bulan posa pulak....
Jom nengok apa aku masak semalam....
Kata rajin sangat kennn??????



Ok...aku masak bihun sup sayur..yang simple mimple jer..
Yang pasti aku letak sayur banyak...
Maklumla....kan dah cakap aku pi pasar...
Wajibla aku letak sayur kesukaan aku banyak2...
Nak bagi ada rasa best lagi...
Aku buat cili potong dengan kicap....
Dia punyer dengung....memang best soitttt!!!



Yang nie aku kasi close up sikit....
Memang terbaekkkk dari ladang la....
Korang nak masak camnih...
Apa lagi...japlagi pi ler beli sayur mayur...
Kang petang nanti boleh masak terus...
Sedap dimakan panas2...
Walaupun xmakan maggi...tetap aku nak cakap...Hooollliiiaaaauuuuu!!!!!


nota kaki : sapa nak belanja aku buffet kat hotel...sila roger yer!!! aku sedia melapangkan perut!!!!




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~