Friday 23 November 2012

Tragedi Flight ke Jakarta Cancelled...

Assalamualaikum semua...
Maaf yer lambat keluarkan citer tentang Bandung Trip...
Taktau nak start kat mana...
Well....preparation bagi diri aku..sudah semestinya last minit..
Dah jadi habit...xsuka nak siap awal2...
Plak tu, aku bawak 1 beg galas belakang jer...
Macam kat bawah nie....

v
v
v
v
v
v
v
nie la beg yg aku bawak...5 kg plus jer...


Aku xamik luggage waktu pegi...so sendiri mau ingat yer....
Tiada lebihan muatan dibenarkan....
Aku dan mama kuar dari rumah kami ke Taiping dalam kul 11 malam...
Memang kami dah rancang xmo kuar awal2..
Sebab kami nak tumpang parking kereta kat umah Mak Wan - yg jugak ikut trip dgn kami...
Umah Mak Wan dekat aje dgn tempat kami naik bas utk ke LCCT..
Tiket sume kat tangan aku...ahli rombongan yg bersama dgn aku ada 8 org...

Kami ambil bas Dari Taiping ke LCCT kul 1 am...
Aku agak teruja jugak trip nie sbb Syikin, ex-housemate aku kat UiTM join sama...
Lama xjumpa...macam byk benda nk di sembangkan...
Dalam perjalanan sume org tido dgn bersweater...
Sejuk giler dalam bas tu...aircond dia mmg tip top...
Aku sedar2 jer dah sampai kat KLIA...
Bas kami ke KLIA dulu, Pastu baru terus ke LCCT...

Sampai di LCCT jam 6 lebih...
Pas solat, kami mandi dalam shower kat LCCT tu...
Segar la sikit badan kami...
Dalam jam 7 lebih, kami ada taklimat dgn agent aku si Jimie...
1st time jumpa Jimie, Zura dan Eddy...
Diaorg la agent aku selama nie...yg hanya bercakap dalam phone, msg dan chatting kat fb..
Kali nie dapat jumpa diaorg real2...
Zura dgn Eddy sepatutnya ikut trip ke Beijing...
Tapi sebab rasa xsedap hati Eddy, diaorg turun ikut trip dengan kami...

Memang betul telahan hati Eddy...
Kami check-in kul 9.30 am sebab kami diberitahu..flight Mandala selalunya memang awal sampai...
Dalam keghairahan menunggu masa nak naik flight...
Ada satu aunty nie datang kat aku...
Dia tanya aku nk pi mana....dan bila aku bagi jawapan...
Terus dia cakap kat aku...'U tengok sana tv tulis itu flight cancelled'...
Memula aku fikir...aunty nie pening ke apa...
Dah check-in...xkan cancelled kot...
Selalunya, kalau flight cancelled...diaorg xkan bg check-in...
Apahal plak nie....unbelieveable!!!

Tanpa berlengah, aku pun bangun dan pi tgk board yg aunty tu cakap...
YESSSS....FLIGHT MANDALA TO JAKARTA CANCELLED...
Terus aku inform kat Zura dan Eddy...
Keadaan bertambah kucar-kacir bila sume passenger tahu...
Semua berhimpun untuk dengar sebab apa flight cancelled...
Memang kitaorang marah giler...tambahan pulak diaorg xboleh bagi kata putus...
Bagi masa berjam2 pun xboleh settled jugak...
Apa punya mangkuk hayun la pengurusan Mandala Airlines nie...
Lagi bertambah bengang bila flight Mandala untuk waktu petang still on macam biasa...
Sedangkan kami nie langsung xboleh pegi...
Memang puaka betul pengurusan Mandala nie...
Malas dah aku nak cerita banyak2 pasai nie...
Buat tambah sakit hati aku jer...walaupun dah lepas...
Tapi aku memang benci Mandala selama-lamanya...
Kes nie kami proceed utk saman Mandala kerana menyebabkan kami kerugian...
Dari segala segi terutamanya kos kami 1 hari di sana yang sudah pun dibayar oleh agent...
Nie tiket penerbangan sebagai bukti kami dah check-in...


Sepanjang aku punya trip ke Overseas...
Inilah pertama kali jadi tragedi macam nie...
Sangat mendukacitakan...
Aku dah tak mampu nak bercerita lagi...
Sakit hati tiap kali teringat tragedi nie...
I hate Mandala Airlines so much!!!!

!! AdioS AmigoS  !!




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

4 comments:

  1. Bus apa dr tpg to lcct eh?
    Boleh share info x?

    ReplyDelete
  2. sorry..lambat reply...
    saya ambil bus yoyo kat bhp simpang...
    nie contact no person in charge tu...
    ms chong 0125736852

    ReplyDelete
  3. kak..mcm mane kes flight mandala tu? dpt tuntut ganti rugi x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. agent trip akak tu uruskan dgn lawyer company...tapi diaorg bagitau, apapun ia akan ambil masa...so, akak masih menunggu ganti rugi macamana yg diaorg nk bagi...InsyaAllah, nanti kalau ada gantiruginyer...akak akan inform yerk....

      Delete

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~