Tuesday 23 October 2012

Belajar benda baru...Tukar Had Pengeluaran Wang di Mesin ATM

Hai semua...
Assalamualaikum...
Ok..hari nie aku belajar 1 benda baru..
Pada korang mungkin dah tahu lama dah...
Tapi bagi aku yg sedikit sengal nie...
Terasa teruja plak bila dah pandai dan nak la share dgn korang semua...

Apa yg aku nak share yer...
Selama nie...ada x korang hadapi masalah bila nak kuarkan duit lebih dari RM1000 dalam 1 hari??
Haaaaa...inilah kaitannya dgn apa yg nak aku ajarkan nie...
Baru2 nie aku hadapi masalah nie...
Tapi disebabkan masalah nie...baru la aku tahu camne nak selesaikannya...
Ok...aku nak share dgn korang pasal 'Cara utk menukarkan Had Pengeluaran Wang @ menukarkan Had Pindahan Wang di mesin ATM'
Caranya seperti di bawah nie yer...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

1. Masukkan kad ATM
2. Pilih Bahasa
3. Masukkan No. Pin
4. Kat menu yang keluar, sila pilih 'Lain-Lain'
5. Kemudian, pilih 'Penukaran Had Pengeluaran'  atau 'Penukaran Had Pindahan'
6. Bagi penggunaan ATM Maybank, sila pilih menu yang keluar...(ex: 1000 , 2000 , 3000 ...mak 5000)
7. Then masukkan no. kad pengenalan anda untuk pengesahan..

Taaarrraaaaaa!!!!!.....dah siap...
Ok, pastu korang boleh la kuarkan duit ikut had yg korang pilih tadi...
Macam aku tadi, aku pilih 'Penukaran Had Pindahan'..
Sebab nak transfer payment dekat agent aku...
Senang kejenyer...nak harapkan Maybank2u aku..
dah berbulan2 bermasalah...
naik malas dah aku nak tipon service center diaorg...

Gambar dipinjam daripada Pakcik Google


nota kaki : 
**Penukaran Had Pengeluaran - untuk menetapkan berapa banyak duit yg boleh kita kuarkan  dalam tempoh 1 hari.
**Penukaran Had Pindahan - untuk menetapkan berapa maksimum duit yg kita boleh transfer utk pihak ketiga.

Ok...cukup2 sudah...
Itu jer pelajaran kita utk hari nie yer...
Next time, kita sambung topik lain pulak yer...
!! AdioS AmigoS !!


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

11 comments:

  1. br je google mcm mne nak tukar had ni.. tq for sharing :)

    ReplyDelete
  2. brpa lama ambil mase utk effective ye?

    ReplyDelete
  3. tq 4 sharing

    bagi sesiapa yang berminat dengan produk kecantikan, pelangsingan dan kesihatan boleh add fb saya -- ct beautyparlor

    https://www.facebook.com/ctshopbeauty.shafie

    ReplyDelete
  4. sy dh jadikan limit rm500 1 hari...nk tukar jd ke rm2000 1 hari xbole lak...nyirap lak tgk perbankan malaysia ni,....

    ReplyDelete
  5. kalau lewat aplikasi maybang bisa kak

    ReplyDelete
  6. comel jer cara sharing..actualy sy pn bru belajar da umur 36 tahun bru tahu benda ni lpas search msuk sni hehe

    ReplyDelete
  7. bsn pon sama jugak ka? sebab had boleh rm500 ja

    ReplyDelete
  8. Kalau bsn sama jugak ke bang ?

    ReplyDelete

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~