Monday 22 September 2014

CARA NAK LETAK PASSWORD KAT PC...

Assalamualaikum...

Minggu nie baru masuk office...
Last week kena attend kursus kat Ipoh...

Balik2 jer...
Jeng...jeng...jenggg....
Akak office bagitau...aku dapat printer baru...
Hamboi...dasyat nie...
Selalunya, kami sharing printer jer...
Tapi sekarang...ada printer sendiri...
Takyah share share lagiii...
Yaaahooooo!!!

Bukan takat aku jer yang dapat...bos aku pun dapat jugak...
So...untuk mengelakkan banyak tangan yg dok guna pc kami...
Bos aku cakap ...meh la kita letak password...
Lagipun, ada beberapa tugas kami yang SULIT...

Disebabkan aku nie selalu lupa...
Jadi, aku buat tutorial nie untuk ingatkan diri sendiri...
Kalau korang nak share pun...silakan...
Aku halal kan..ilmu kan untuk di kongsi...



Memula...
Click kat icon bulat sebelah kiri tu...
Button tu dipanggil button  ' START '




Lepas tu pegi click kat ' CONTROL PANEL '




Kemudian akan keluar macam nie...




Pastu click dekat  ' USER ACCOUNTS AND FAMILY SAFETY '




Akan keluarlah paparan macam nie...
Then, click lagi ' USER ACCOUNTS '



Nampak tak kat situ...
' CREATE A PASSWORD FOR YOUR ACCOUNT '
Click la kat situ...



Haahhh...isi la ' NEW PASSWORD' dengan ' CONFIRM NEW PASSWORD '
Kalau nak letak hint pun bole...
Asalkan korang jangan lupa password tu sudah...
Pastu jangan plak lupa click ' CREATE PASSWORD '...
Kalau tak...buat keje sia2 la korang...


Ok...tu jer yang aku nak share...
Benda simple..tapi yang simple tu la yang kita selalu lupa...
Betul tak???











THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

2 comments:

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~