Sunday 17 February 2013

MENCARI PEPLUM KURUNG DESIGN...

Mesti tertanya2kan.....
Nape aku beria benor nak cari design peplum kurung, kan??
Well...skrg nie musim giler peplum...
Sana sini design peplum banyak di pasaran...
Aku pun teringin la nak rasa jugak....
Tapi kat pasaran...sume untuk badan slim melim...
Manala nak padan ngan anak badak cam aku nih...

Gaya peplum yg tengah in skrg nie mencetuskan idea....
Aku ingat nak wat design tuk baju raya tahun nie...
Xde la yg crowded sgt...
Nak wat yg biasa jer...
Since aku nak ke Bandung 2 ari lagi...
Leh la cari kain tuk di buat baju raya...
Pelan2 cari design yg bekenan di hati...
Print out, then antar kat aunty tempat aku slalu jahit baju...
Xde la tergopoh2 macam selalu2...
Xde la aku main terjah je PEACE cari baju siap dah....

Wallaaahhhh...nampak bersemangat betul la aku nih!!!
Tapi ntah la...aku jadi kemaruk plak....
Terbayang2 jer peplum kurung depan mata aku....
Nie antara design yg aku tengok dalam pakcik Google...
Semuanya nampak menarik...
Boleh la aku jadikan inspirasi...
Setakat nie belum lagi dapat design terakhir...
Jom kita tengok sama2 design nyer....

Design nie nampak menarik...aku suka...
Exspecially melibatkan 2 tone warna berbeza camtu...
Nampak cam meriahnya warna warni...
Cuma tang ribbon besar tu jer aku xbrape suka...
Apapun lapisan 2 layer kain tu menampakkan kelainan skit...

Design hijau nie...cantik perincian kat bahagian baju tu...
Tapi aku macam suka nampak ianya beralun...
Tang kain plak...aku lagi gemarkan yang nampak kemas...

Yes...yg nie aku suka perincian yg dibuat di pinggang dan pergelangan baju...
Kain kembang payung nie pun nampak menarik dipadankan dengan peplum nie...
Cuma material kain tu nak kena sesuai la...

Peplum kurung nie pun nampak menarik...
Tapi xbrape nak kena ngan taste aku kot...
Kalau korang suka...
Boleh la gi tempah yer...

Kat atas nie...antara yang aku sempat tengok...
Banyak lagi design yg pelbagai...korang boleh search sendiri yer
Aku cuma bagi idea jer...
Kata org, sharing is caring...
Peplum kurung nie nampak manis jer digayakan, bukan hanya untuk dijadikan Baju Raya tapi sesuai utk ke Office dan jugak ke Majlis2 Kenduri....

nota kaki:-
tengah bayangkan diri sendiri memakai peplum kurung sambil berdiri di tengah pentas(budget cam baru terima anugerah!!!!)



THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

2 comments:

  1. cube try tgk peplum fishtail.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak dah tgk peplum fishtail tu...comel..siap ada reben kat belakang...tp nampak sarat sangat kalu akak pakai...peplum yg mcmana nak menampakkan akak kurus sikit...bg la pendapat sikit...

      Delete

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~