Monday 15 July 2013

~JALAN-JALAN~ JOM KE DANOK, THAILAND...

ASSALAMUALAIKUM....

Trip ke Danok nie lama dah aku pendam...
Simpan elok molek jer dalam inbox aku....
Disebabkan penyakit malas datang menyerang....
Jom kita scroll down tengok gambar2 aje yer....


Driving menuju ke Bukit Kayu Hitam...
Nak masuk melalui Imigresen sana...


Tengok la...kiri kanan jem....
Nasib xbawak roti jer...
Kalau x..memang sah2 kenyang!!!!


Selamat sampai ke Kompleks Imigresen Bukit Kayu Hitam...


Kat sini, xkira la masa mana pun...
Kereta memang penuh...menunggu giliran nak cop pasport ...


Kenderaan tu semua dalam proses nak keluar dari Thailand....


Kereta kami parking kat sini...
Kompleks Bebas Cukai...
Kunci la kereta korang dengan baik yer...


Kalu time ramai orang, korang jangan la harap byk parking kosong yer...
Sila bersabar dan bertabah hati nunggu kekosongan parking yer...


Kalu rasa nak shopping kat Zon Duty Free...
Nie la tempatnyer...
Tapi kami xde pun nak shopping kat cni...


Dari Zon Duty Free tu kena jalan kaki ke Imigresen Thailand...
Pada pemilik pasport cam aku nie...
Kalu nak masuk sana kena selitkan RM1 yer...


Nie bff aku Nida dgn ibunda terchenta, makcik Aisyah...
Trip kami kali nie berempat...
Dak kecik Danial tu mana tah...
Aku dah sah2 la tlg tangkap gambar...


Pemilik passport wajib isi arrival card nie...
Mana nak dapat????
Okkk...korang tengok kat bawah pokok ke...atau tempat bersebelahan dgn imigresen...
Ada jer deme nie dok tercongok kat ctu...
Sila bayar kat diaorg RM2...
Semua dia tolong isikan...senang keje korang kan????


Nie permandangan pertama bila korang jejak Danok...
Maksud aku gambar tugu tu yer....
Pastu...jgn lak terkezut tengok lori, kereta, treler banyak2 dok masuk Thailand nie...
Itu semua memang lumrah yer...


Nie bilik hotel yang kami sewa...
Besar giler katil dia...
Aku rasa kat sini size katilnyer King size...
Sebab katil dia mmg besar la nak bandingkan dgn katil umah kita...


 Kat Danok nie banyak hotel..
Harga pun murah2 jer...
RM50-RM60 pun puasa hati...
Kat atas tu aku selitkan sekali alamat Hotel aku duduk...
Mana la tau...kot2 teringin nak terjun tiruk atas katil yg gedabak besaq tu!!!


Kuar cari makan...
Biasa la, dah sampai sini...merayap la...
Tengok apa yg patut...makan apa yg boleh...
Oppppsss...tu bukan hotel yg aku duduk...
Itu hanyalah cerita disebalik aje yer....




Kat sini...yang bestnyer...
Pulut Durian...
Memang xboleh lawan Malaysia punyer...



Pada yg suka beli pakaian...
Kat sini memang banyak...
Macam2 fesyen ada...
Korang boleh pilih...dan bayar sendiri yer....


Misi kami ke Danok nak makan nie....
Daging panggang...dia punyer sos...
Memang mabelesssss!!!!!!!!!!



Juadah dinner kami...
Daging panggang tu, 2 kali hoder ok!!!
Sedap cakap lu!!!




Jamu korang permandangan sekitar Danok...
Macam2 ada jual...
Tapi kami xde membeli sangat pun...
Lebih kepada makan jer...





McDonald Thailand...


Baju2 cenggini..memang aku suka...
Tapi dah banyak dah...
Sebabnyer...bila pi Hadyai jer..menyopping kat sana membeli t-shirt...
Jadinyer...misi ke Danok...no t-shirt!!


Last but not least....
Gambar dak kecik Danial...
Muka xbrape comey sebab lapar....
Pastu kena jalan banyak...
Pastu mama xmo belikan mainan....


Ok....habis sudah trip Danok...
Lega sikit rongga idung aku...
Kalau x...sentap aku nengok dalam inbox...
Dah bersawang, xjugak kuar2 post Danok nie...

nota : pasnih aku nak redah Melaka plak...ada sapa nak join ikut aku....yang nak jadi penaja pun boleh...


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

2 comments:

  1. Ilastrasi dengan foto-foto memang mudah dan jelas untuk memahami.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas maklumat. terkini, makanan di Danok agak mahal berbanding tempat kita. Tapi penginapan memang kelas.

    ReplyDelete

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~