Tuesday 5 November 2013

MERONDA DI PASAR KEMBOJA...

Story On 2 Nov 2013...

Sekarang nie... aku xpayah nak bazirkan cuti lagi...
Kalau dulu, nak pi Pasar Kemboja, kena la amik cuti pada hari Isnin atau Jumaat...
Tapi, sekarang nie...
Setiap ari Sabtu aku boleh pi buat road tour kat situ...

Ok, untuk makluman semua...
Pasar Kemboja kini dibuka pada hari Isnin, Jumaat dan Sabtu...
Jadi, ikut kesesuaian korang la nak pi hari apa...
Tapi yang pasti...aku dengan mama tetap akan pi jugak pusing2...
Walaupun xde benda nak beli...
Kira macam exercise la jugak...jalan2 pusing2 tengok gelagat orang...

Kalu rasa nak tengok camne sesaknyer Pasar Kemboja nie...
Meh aku tunjukkan kat korang...
Moga tercuit2 la hati korang nak shopping kat sini...

Jubah cotton nie...bersepah yer...
Dengan memacam warna...
Pilihlah ikut suka hati korang...
Harga paling murah RM30...

Jubah camnih...jangan harap la RM30...
Boleh botak peniaga nie jual harga murah camtu...
Pandai2la korang bodek untuk dapatkan harga murah yer...
Kesian adik nie....
Aku suka nasihatkan....
Kalu nak datang tempat camni...
Jangan bawak budak kecik...
Sebab tempat nie kurang sesuai dengan diaorang...
Tp kalu dah terpaksa tu, pandai2 cari tmpt berteduh...
Selain sesak, tempat nie jugak berhabuk dan berdebu...
Macam aku nie, cepat ghairah tengok kain, baju , tudung semua nie...
Tips dari aku...jalan lah dulu...
Survey dulu harganya...
Sebab kadang2, harganya berbeza...walaupun kualiti sama...
Kang dah beli...tengok2 kat depan sana nun...harga lagi murah...
Kan dah rugi...ada plak yang terkeciwa nanti...


Sepanjang jalan nie...memang penuh orang meniaga...
Kalu boleh, cari la parking yang strategik...
Biar jauh parking, jangan nanti kena saman plak....

Kalu nak cari baju siap pun ada jugak...
Takpayah susah2 nak antar ke tailor...
Aku suka suggest kan korang try dulu baju yang korang nk beli tu...
Bukan apa, tiap baju...size xsama...
Kang tak pasal2 jer kena sedekah kat orang lain sebab xmuat...











Telekung pun ada...
Ari tu, aku ronda2 dgr la akak nie dok promote...
Telekung Vietnam...RM40 sehelai...
Ambil banyak, boleh kurang lagi...
Hahhh kau!!!...xyah susah2 pi Vietnam...
Barang Vietnam depa bawak mai lagi...


Blouse pun banyak...
Majoriti harga RM 20...
Macam2 warna, macam2 design...
Aku pun suka gak beli blouse nie...
Maklumlah, pelbanyakkan baju...
Sok2, nak pi Kursus Intensif senang idup aku...


Sekarang nie, fashion tudung 3 layer...
So, dimerata2 tempat pun banyak...
Tapi bagi peminat tudung bawal...
Masih ada lagi dipasaran yer...
Tengok tu...warna paddle pop lagi!!!


Tengok...bukan setakat blouse...
Skirt pun depa jual harga RM20...
Kalau pandai mix n match...
Memang boleh berjimat la....

Ok...selesai sudah aktiviti meronda...
Moh kita balik siap2 nak gi makan kenduri plak....
Di akhiri dengan gambar saya sendiri...



Bye....bye....




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~