Thursday, 2 April 2015

MALAM BERINAI...

Tajuk tak leh blah....
Malu plak kita...**mood ngada2!!**

Tak yah dok teruja sangat aiiihhh....
Dah pakai inai malam2...
Takkan aku nak taip siang berinai kot...**saja kasi gempak ja!!**

Aktiviti dengan housemates...
Berinai la malam2...
Maklumla...pokok inai depan umah...



Lin yang tolong bubuh inai untuk aku...
TQ Li Lin...



Taaaraaa...dah siap...




 Kena la tunggu sampai kering...



Yuuhuuu...nie la hasilnya....
Inai original ya..
Amik dari pokok inai yang No Nor bawak balik dari kampung...
TQ No Nor...

______________________________________________________

Bila pakai inai camni...teringat kisah aku zaman kanak2 dulu...
Mama, abah, aku, tokwan dengan opah pi kenduri...
Adik beradik sebelah Kedah...
Tido sana..
Malam sebelum nak kenduri tu, pengantin kena pakai inai...
Pastu ada lebih..apa lagi semua la nak tumpang sekaki...
Aku pun termasuk la time tu...

Budak umur 5-6 tahun..memang suka bab nak cuba2 nie...
Depa pun bubuh la inai kat jari aku...
Kemuncak cerita bila aku dah basuh cuci inai tu...
Sekali aku cium jari2 yang pakai inai tu...
Ohhhh plzz....busuk ok...

Meraung aku pi cari Mama...
Cakap aku takmo inai ni...**bergenang air mata**
Mak2 kan memang garang...
Mak aku cakap...kalau takmo.. pi kerat tangan kat dapur...**sadis betul ayat mak aku**
Meraung lagi la aku kat situ...

Dalam sedu sedan..abah mai...
Ajak pi bilik air...
Dia buat ayaq sabun....pastu rendam jari aku dalam tu...**sedih pulak aku!!**
Aku tak ingat berapa lama aku rendam jari aku dalam ayaq tu..
Tapi bila kluar dah kurang la bau tu...
Sebab dah penat menangis..terus aku masuk bilik lena...
Tragis betul kalau ingat cerita tu...
Sib baik aku tak ikut cakap mak aku...
Pi dapur kerat tangan... **dasyat ayat mak aku!!**
Cengeii tau dak mak aku dulu2...
Tu belum masuk dia punya cubit...
Mau sekampung boleh dengar aku meraung melalak kalau kena cubit...
Kenangan ohhh kenangan..


#kenanganzamanbebudak   #indahnyazamandulu








THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~