Wednesday, 10 October 2012

Bahagia yang dipilih atau dicari??

Bahagia sangat ke kalu nampak laki bini dok jalan2 pegang tangan sambil gurau senda?
Hakikatnya hanya mereka aje yang tahu...
Maksud bahagia nie sangat subjektif...depends pada setiap individu...
Kadang2..jumpa hari2..tapi dalam hati merengkam jer rasa xpuas hati...

Yang penting bahagia nie xboleh dijual beli...
Ada banyak duit macamana pun...tapi kalau hati xbahagia...xguna jugak...
Tapi harus diingat, bahagia yg kita pilih tu pun agak2 la...
Kalau dah laki sampai naik tangan pukul ko sampai luka2...
Ko nak sabar lagi ke???
Nak pukul isteri pun ada caranya....bro...
Bukan main ikut kepala otak sendiri jer...
Kalu nak penerangan lanjut, boleh refer kat sini yer...
Mesti korang tertanya2 apsal aku bukak citer nie kan...
Ye la...selalunya aku update pasal makan..pasal jenjalan...
Tetiba ari nie tajuk terlebih berat plak..kan???

Kat tempat keje aku punya citer la nie...
Rata2 dok bergosip2 perkara yang sama..
Macam2 pendapat aku dengar....macam tu la...macam nie la....
So, kat cni aku citer pendapat aku la...kan???
Takkan pendapat diaorang plak...Dah namapun blog aku...
Wajib la pandangan dan pendapat aku yang didahulukan...

Aku citer secara laju2 tau...xbaik bergosip pasal orang nie...(tau jugak takut!!!)
Akak nie...slalu kena pukul dgn suami dia..
Laki dia xkeje...slalu dok bertongkat kat tempat keje dia...
Tau la nak mengawasi dia ke apa ke...
Tapi tiap2 masa...aku tgk ada jer kat luar tempat keje aku tu...
Akak tu kejap datang keje..kejap xdatang...
Ikut suka ati laki dia nak antar la....Kalu laki dia xnak antar...
Maka cuti tanpa gaji la akak tu...
Dan bila dah cuti..automatik la kurang staff...
Bila dah kurang staff...maka ada la sesi soal jawab oleh Penyelia...
Tu yg buatkan kami semua tahu pasal kes akak nie...
Ok..tutup citer pasal akak nie...

Skarang kita jump ke conclusion...
Aku rasa akak nie perlukan pertolongan..
Tapi sapa sorang pun xberani nak tolong dia....
U asking me why???....
Sebabnya akak nie sendiri xnak tolong diri dia sendiri..
So...ko harap ada orang nak tolong ko ke....
Sapa brani nak berdepan dengan laki dia tu..
Korang tgk pun...aku gerenti sure takut punya...
Bawak motor pun macam pelesit...
Kalau korang lalu dkt dgn laki dia...MasyaAllah..bau dia...mmg boleh muntah ijau...



Aku rasa...jalan bahagia yg kita cari pun..perlulah dipilih dgn cara yg betul...
Sampai bila kita nak bersabar aje dgn apa yang telah terjadi...
Sabar pun ada hadnya...dan jika penceraian itu yg terbaik...
Maka, pilihla jalan tersebut...asalkan tidak memudaratkan diri sendiri dan anak-anak...
Aku hanya mampu berharap..akak tu dapat buka mindanya...
Dan memilih jalan terbaik utk kebahagiaannya dan anak2..
Article nie mungkin boleh membantu...Sila Baca....

Sebelum aku stop kat sini dulu...sila hayati bait2 lagu nyanyian Nirwana Band nie...

Sudah cukup cukup sudah

Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

T’lah berulangkali ku coba mengalah

Ternyata sabarku tak berarti untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku

Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah

Cukup sampai disini saja


Ok...aku nak AdioS AmigoS dulu yer...sok kena keje lagi...
Sampai berjumpa lagi di next entry...

THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~