Wednesday 31 October 2012

Sinopsis Istanbul Aku Datang...

Suatu masa dulu..aku sangat teruja menonton cerita Gol dan Gincu..
Terasa suka sangat dengan jalan ceritanya..
Lakonan mantap Fazura sebagai Putri dan bff nyer Melissa Maureen..

Kali nie..Bernard Chauly bawak 1 lagi citer baru...
Kali nie filem beliau Istanbul Aku Datang pulak..
Dari hasil pembacaan aku...cite nie berentak romantik komedi...
Watak Dian yg dibawa oleh Lisa Surihani,,tersangat la comel sekali...
Hilang terus status sebagai bini Yusry dalam citer nih...
Belakon ala2 budak kolej  dan nampak cam gadis korea skit...

Ceritanya bermula apabila Dian pergi ke Istanbul dengan 1 tujuan...
Nak tahu ke apa tujuannyer??
Meh aku tolong bagitau yer...
Tujuannya adalah untuk jadi tunang Azad (lakonan Tomok)
Dian punyer plan datang ke Istanbul untuk buat kursus pendek kat Universiti yg sama dgn Azad..
Dan dalam 3 bulan tu, Dian akan aturkan untuk Azad melamarnya...
Dian budget cara macam tu sgt la sweet...

Tapi plan Dian mengalami banyak kesulitan..
Antaranya...xkan la Dian nak duduk sebumbung dgn 3 org lelaki..
Xmanis orang tengok...dan xmanis anak dara tinggal sebumbung dgn lelaki bukan muhrim...
So, Dian kena cari alternatif lain...
Setelah berusaha keras...Dian dapat cari rumah baru dan dia sgt seronok konon2 dia tinggal situ sensorang...
Tapi keadaan jadi sebaliknya...rupanya apartment tu sebenarnya dah ada penyewa...
So, dah boleh teka ke sapa penyewa tu??...

Yes..korang mmg pandai...
Betul..mmg betul...penyewa tu ialah...Beto Kusyairi...
Dian dah xde duit dan agen yg carikan rumah tu pun dah lari dgn duit Dian tu..
Keadaan jadi huru hara..bila Dian kene duduk serumah dgn housemate lelaki...
Dian risau Azad dapat tahu tentang housemate Dian..
Macam2 yg jadi pada Dian...
Semuanya xseperti yg diharapkan...
Adakah cinta sejati yg Dian cari tu milik Azad???
Kalau rasa teruja...
Tunggu apa lagi...pegi la tengok citer nie kat panggung wayang...

Memang serius aku cakap...
Comey giler Lisa Surihani dalam citer nie...
Beto pun nampak sgt2 sweet...
Korang xcaya aku cakap yer...
Kejap...aku tempek gambar diaorang...
Korang tengok la sendiri yer...







Heehhhhh...percaya ke x aku cakap...
Comel kan Lisa dalam citer nih...
Dah macam tengok citer Korean plak aku rasa...

Ok..xmo membebel lagi..
Hopefully korang berpusu2 pegi tengok citer nih...
Aku pun rasa nak pi tengok..
Cuma masanya belum tau lagi...
Aku dah nak beransur dulu yer...
!! AdioS AmigoS !!


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~