Tuesday, 16 October 2012

Membuzykan diri menyopping di Plaza GM..

Jangan marah yer korang...tajuk aku kali nie...
aku gunakan ayat bahasa Inggeris yg telah di Melayukan...
Kalu ada pakar bahasa yg membaca belog aku nih...
Korang pakat2 buat derk aje yer...

Plaza GM...1st time aku dengar nama tempat nie..
Slalunyer telinga aku disogok GM utk Greentown Mall ajer..
Tu pun kat Ipoh sana nun...
Aku yg dok bertapa kat Taiping nie...memang jarang la dengar al-story pasal Plaza GM...
Di mana aku telah diinfokan inilah satu2nya tempat kereta kena naik lif...
Haaaaa....mau terlopong mulut aku dengor pasai nie...
Sesungguhnya, aku tau manusia dgn barang2 jer boleh naik lif..
Tapi kali nie, kereta yang nak parking kat dalam bangunan nie kena naik lif..
Xpayah pandai2 nak tekan butang apa..
Dia akan automatik bawak korang ke tingkat 8..
Then baru la korang pusing cari parking mana yg kosong...


Ini la Plaza GM tempat memborong yang membuntangkan bijik mata aku!!!

Kami ke sini jalan kaki jer..senang citer...
Aku serabut tgk KL yg sentiasa susah cari parking..
Last2 kitaorg jalan kaki redah jer sume tempat...
Owhh..korang tanya kitaorg tu sape yer??
Ok...ok...korang memang suka korek2 rahsia org..kan??
Aku dgn my B la..dia jer yg boleh diharap temankan aku..
Dan gagah perkasa tolong bawak barang2 belian aku...

Walaweiii...banyak tingkat jugak Plaza GM nie..
Tempat nie mmg sesuai utk orang yg nak memborong..
Macam2 barang ada jual kat cni..
Antaranya, tuala, baju perempuan, baju budak, jam tangan, cermin mata,
perfume, keronsang, jersi, kristal, keychain...dan mcm2 lagi la..
Tak terkecuali barang2 Angry Bird..
Makin banyak korang beli makin murah la harganya...
Selain tu korang boleh tgk..ada byk kedai tulis..
Min 3 pcs / Min 6 pcs...Maksudnya, paling sikit korang kena beli 3 @6..
So, xpayah berangan nk beli 1 yer...
Kalu beli 1..sah2 harganya akan jadi mahal..
Jadi, kalu berhajat nk beli banyak..boleh la berkunjung ke cni yer...
Kat bawah nie..aku jamu mata korang dgn brg2 yg ada kat Plaza GM nie...



Keychain nie...sesuai sgt utk dijadikan souvenir utk kaum kerabat..
Konon2nya korang baru balik dari travel...hahahahaaaa....
Padahal turun KL aje pun..bukannya balik dr Oversea pun...


Bagi yg ada anak kecik tu...Sah2 buntang bijik mata korang tengok baju budak2 nie kan...
Memang menarik..ada mcm2 fesyen..mcm2 warna...


Haaa....jgn cakap yg pakai tudung biru tu aku...
Dah sah2 aku bukan sekecil itu yer!!...
tengok tu..rambang mata cik kak tu dok pilih...
Nasib baik brg nie bukan kegilaan aku...
Kalau x..aku pun boleh sah2 dok sebelah dia jugakzz...

Kesimpulannya, aku rasa tempat nie berbaloi utk yg baru nak start meniaga kecil-kecilan..
Atau kat pasar2 malam...atau tapak2 expo...
Bagi yang nak membeli utk diri sendiri...pun sesuai jugak..
Sebab ada kedai membenarkan korang beli 3,6 atau 12 pcs...
Pada aku, sesuai la tu..aku xkan beli byk2..
Jadi rasanya 3 @ 6 pcs tu cukup lah..
Sebab kalau aku dah jemu, aku boleh lanting2kan ajer..
Xde la nak rasa rugi sangat kan...

Seeloknya, ajak la kawan2 pompuan anda skali..
Sebabnya.....nanti boleh la share2 beli brg...kalau dah sama2 minat..
Kan dah cakap tadi..lagi byk beli lagi murah...
Selain tu, kawal budget anda jugak yer...memang la sedap menyopping nie...
Tapi tahap waspada kena la jaga jugak..
Bukan apa...aku takut nanti ada plak yg makan maggi sementara nk tunggu gaji akan datang..
Ok..apa yg aku beli kat cni??...
Jom kita sama2 tengok kat bawah nie yer...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


Taaarrrraaaaaa!!!!....
Nie la towel yang aku beli utk my beloved Mama...
Aku beli towel mandi standard size 6 pcs = RM24...
Memula aku wat donno jer...konon xmau beli la...
Tapi tah mcmana tah...aku tertengok harganya...
Bila difikir2 kan...harga camni mmg xleh dapat la walaupun kat Langkawi...
Mama slalunya akan pesan beli towel kalau aku pi kursus ke jenjalan ke kat Langkawi nun..
So, pas nie...kalau aku ada hal kat KL..boleh la aku borong towel lagi...


Yang nie plak...
Rantai buah strawberry yg telah dihadiahkan oleh seseorang...
Sangat comel dan aku bermati-mati cari jugak kedai nie...
Memula kami survey sume tingkat...
Pastu, baru la decide nak beli..tapi lupa kat tingkat brape kedai nie...
Tapi akhirnya, Allah kabulkan juga hajat aku nak memiliki rantai strawberry nie...
Alhamdulillah...I got this!!!


Aku memang membuzykan diri berjalan memusing 1 plaza nie..
Tapi aku mengingatkan diri jgn la menyopping sgt...
Sebabnya...xsampai sebulan lagi jer...
aku nak menyopping pulak kat Bandung nun...
Maka...banyak2 la beristigfar yer...

Ok...nak stop cni dulu..
Cukuplah citer agenda Sabtu ujung minggu lepas nihh..
!! Adios AmigoS !!

THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~