Monday, 14 April 2014

BUZY URUSAN RUMAH SEWA...

Assalamualaikum....

Bertemu lagi kita...
Hahhhhh...bajet tengah mengacara la pulakkk....

Ok...saja bikin gempak jer...
Kali nie story pasal rumah sewa...
Well...ujung minggu lepas...
Kami 1 family sibuk uruskan pasal umah sewa kitaorg...
Mana taknya...penyewa lama tu kuar langsung xbagitau...

Ok...xpe....sabarkan je la hati...
Lagi stress...hoiii, bil elektrik dah mencecah RM200 ++....
Senang banyak yer...sedap2 pakai...bayar xreti...
Xpe....aku tetap sabarkan hati....

Masuk dalam umah....3 kipas angin ko belasah amik yer...
Padan la ko kuar senyap2 yer...
Aku dah nak berasap!!!
Memang melampau kan....
Ok....xpe...nie semua pengajaran untuk aku...

Lepas nie...penyewa baru kena sign contract...
Pasni, dalam agreement banyak aku nak tulis...
Yang pasti... Sebulan deposit rumah, RM200 deposit air dan elektrik...
Tiap bulan aku akan check bil korang...
Rumah xboleh dipaku dinding...
Dan dinding, kalu ada kesan anak conteng, sila cat semula sebelum keluar...
Last...sebulan sebelum keluar, kena bg notis...supaya senang aku cari penyewa lain...
Hahhhhh...panjang lebar syarat aku!!!...

Cerewet giler mak hincik nih....
Dah tu...kalu aku xcerewet...korang tau ke nak hormat tuan rumah...
Aku nie ada toleransi....kalu korang cakap molek2...minta sopan2...
Aku akan pertimbangkan...
Tapi nie...ko main belasah ikut suka hati...bikin itu rumah macam ko yg punya...
Sapa xmarah, kan.....

Ok...penat dah membebel....
Nie aku bg korang tgk sikit umah yang nak disewakan tu...






Umah Semi-D.....3 bilik 2 bilik air...
Untuk keterangan lanjut...boleh call no nie...

019-5783636 


c h o w w w w w w w.....









THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~