Tuesday 8 April 2014

## TRAVEL ## KRABI / PHUKET, THAILAND ~ INDAHNYA PERMANDANGAN PULAU JAMES BOND...


Welcome back....
Sorry...lama dah tinggal post tentang Krabi / Phuket nie...
Meh la kita continue...
Dulu aku dah citer separuh tentang trip nie...
Bagi korang yang terlepas...boleh click link kat bawah nie...


Seperti yang dijanjikan...
Aktiviti seterusnya di lautan...
Pukul 9 pagi dah siap untuk betolak ke Pulau Panji dan Pulau James Bond...
Trip ari ketiga nie menjanjikan permandangan yang super duper cantik...
Bagi pencipta alam...memang ini yang dinanti-nantikan...




Mula2 sekali kita sampai kat kawasan kampung nie...
So, dari cni kita akan beratur untuk ambil life jacket...
Bagi yang nak ke toilet tu, silalah pegi siap2...
Nanti bila dah naik bot...celah mana nak cari toilet...
Lain la kalu sanggup terjun dalam laut tu...
Aku...huhhh....memang sah2 xsanggup!!!!!!!




Time nie semua group trip dah masuk dalam bot...
Ok...semua dok diam2...
Jangan nak terjoget2...kang ilang keseimbangan...
Semua tergolek dalam laut....
Well....kami group pertama yang sampai cni...
Bot kami jugak yang pertama menyusuri laut untuk ari nie...




Tengok....semua riang gumbira...
Memula nak turun masuk dalam bot nie jer cuak sikit...
Yer la bot tu dok bergoyang2 kot...
Dah dapat tempat duduk...masing2 sibuk dok posing....
Tapi kalu tanya aku....memang aku suka sangat....
Feeling naik bot panjang nie best lagi daripada naik bot kat Mekong River dulu...



Wajah kegumbiraan aku....





My mama....santai jer nampak....
Happy sebenarnya tu....



Nie la rupa bot yang kami naik...
Dah macam warna pelangi aku tengok...









Nie la permandangan dalam bot panjang kami...
Yang depan sekali tu...tourist guide kami sepanjang trip nie...




Korang nampak tak kocakan air tepi bot tu...
Makin laju bot makin kuat merecik...




Nampak x, yang warna biru tu...
Itulah penghadang air supaya xmerecik kena orang di atas bot....
Orang yang duduk sebelah tepi kena angkat plastik biru tu untuk hadang air dari terpercik...



My mama...abih ati la dapat jenjalan camni....



Start dari cni ....semua gambar permandangan yang sempat aku snap....
Untuk share dengan korang la....sapa lagi....



















Nampak gua tu....
Betul ke orang panggil tu gua...
Ntah la...tapi yang pasti, bot kami menuju masuk ke bawah tu....








Taraaaaaa......aku dah kat dalam gua....




  See my mama.....kat cni nampak clear dari arah kami masuk....



















Teluk Phang Nga atau disebut Pulau James Bond....
atau pun sinonim dengan Pulau Batu Tergantung....




Ok...entry nie memang banyak gambar...
Sebab memang aku nak kongsi betapa indahnya ciptaan Tuhan...


Ok...tu jer laporan aku untuk kali nie....
Tapi entry pasai Krabi / Phuket belum abis lagi....

Bye....



THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~