Wednesday 13 August 2014

RESIPI EGG BENEDICT VERSI SIMPLE...

Sebenarnya resipi ni dah berkali aku buat...
Cuma takde kesempatan nak up masuk jadi entry...
So, bila tengok balik...
Gambar dah comey...meh la masuk blog aku...

Nie resipi Egg Benedict...version simple...
Sesuai untuk makan time breakfast...tapi aku nie, time bulan posa pun aku bantai buat jugak...
Nih, amik resipi kat bawah nie...


Bahan-bahan
7 keping roti
2 biji telur
Cheese
1/2 cawan susu
2 batang sosej atau isi udang/ketam
Tomato dan daun bawang (ikut suka nak letak ke tak)

Cara Membuatnya
Letakkan roti ke dalam muffin pan
Bancuh susu dan telur.
Masukkan daun bawang dan sedikit black pepper.
Masukkan inti (sosej/isi udang/isi ketam/tomato) dan tuang ke dalam roti dan taburkan cheese
Bakar dalam oven pada suhu 170c selama 20 ke 30 minit atau sampai masak.



Siap sedia nak masuk dalam oven...
Tengok pun dah menarik...
Teruja nih...tiap seminit...dok jenguk kepala kat oven...



Hasilnya, selepas masak...
Nampak sedap oiii....
Menjejeh ailio aku oiii!!!



Close up bagi korang tambah jelous...
Balik ni pi beli brg buat yer...
Mudah ja tu resipinya....



Sekali hadap ja...
Terbalik semua...
Nampak sgt sedap tu...


Ok...tu jer yang aku nak share...
Nanti kalau korang dah buat...bgtau la yer...


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~