Sunday, 14 December 2014

SANTAI PETANG DI KELLIE'S CASTLE....

Kami sekeluarga dapat jemputan kenduri Arwah sepupu Mama di Tanjung Tualang....
Waktu on the way dah nampak signboard Kellie's Castle...
Terus awal2 aku cakap balik nanti nak singgah...

Dah selesai kenduri, kami pun bertolak balik...
Tapi kami tak lalu ikut jalan sewaktu nak pi memula tadi...
Sebabnya, aku nak cari petrol station...
Merata kita pusing...sampai la ke Malim Nawar...

Kami teruskan perjalanan...tetiba nampak signboarg Gua Tempurung...
Terus Mama jerit..jom singgah...
Aku pun memang dalam hati memang nak singgah...
Kami turun sampai ke entrance...
Tengok pakej yang ditawarkan...
Menarik...tapi adik aku sound...
Nak masuk gua...apa barang pakai baju kurung...
Betul la jugak...
Last2 decide...tak jadi la masuk...
Dengan alasan baju kurang sesuai...

Sambung balik perjalan kami...
Menghala ke Kellie's Castle...
Kali ni, aku nekad...
Aku nak panjat jugak masuk tengok Istana...
Adik aku pun takde bantahan...
Sebab dia pun nak masuk sama...
Mama dengan abah lepak kat bawah...
Abah nak rehat, Mama plak baru ja masuk bawak rombongan sekolah bulan lepas...

Jom ikut kami explore Istana tinggalan ni...
Seterusnya, korang tengok la gambar2 kami...


Hajat nak masuk Gua Tempurung tak kesampaian...
May be one day...



Walaupun dengan baju kurung...akan ku redah juga!!!




Nice view...



Walaupun tak siap sepenuhnya...tapi masih lagi kelihatan cantik...




Cantik juga permandangan dari tangga...



Pantang nampak 'port' cantik...laju ja suh adik aku snap gambar...



 Yang nie, gambar paling atas sekali...
Gayat jugak aku tengok bawah



Gambar dari belakang istana...
Ketaq kaki aku berdiri kat situ...



Nampak ja senyum tu, tapi dalam hati...Tuhan ja tahu...
Aku ni kengkadang ada penyakit gayat jugak!!!



Nie antara gambar yang aku suka...
Tapi bila whatsapp kat Bff aku...
Terus dia cakap...beb, tolong la beb...jangan bunuh diri...
Buat lawak Korea plak Bff aku tu...



Bukan penat menghayati Istana nie, tapi penat berposing...



Aku suka istana nie dari pandangan sisi camni...



Nie kat bahagian atas jugak...







 Siap berpayung dalam bangunan istana nie...
Korang adooo??



Waktu nie kul 3 lebih...panas lit lit...
Tu yang berpayung bagai....




Masa untuk pulang....
Saya salute untuk Istana nih....



Atas jambatan...penghubung untuk masuk ke Istana ni...



 Dapat jugak ambik gambar kat sini...
Selalunya tengok orang ja upload...



 Abah dengan Azif...





Masa untuk mengucapkan Selamat Tinggal...
Di sini juga ada diceritakan sejarah tentang Istana tinggalan ni...
Untuk pemahaman lanjut, boleh la singgah melawat dan menghayati sejarahnya...
Kat bawah nie, aku sertakan alamatnya...


KELLIE'S CASTLE
31000 Batu Gajah, Perak
No Telefon : 05-255 2772


Kalau susah sangat, korang on jer la WAZE...
Tahu la dia nak bawak korang kat mana...
Untuk ibu bapa yang bawa anak....
Sila awasi anak2 anda...
Itu saja ceritera buat kali ini...
Jumpa lagi nanti....



nota kaki : tengah dok pikiaq...nak pi jalan kat mana lagi???
ada ka yg nak tolong bagi suggestion...











THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~