Friday, 22 July 2016

AIDILFITRI 2016 ~~ 1437H ...




Aidilfitri 2016...lengkap family kami...
Syazana balik bercuti kali nie...
Kalau tak...merasa lagi la budak tu beraya di Makassar...
Mama dengan Abah happy la tahun nie....
Anak2 semua ada depan mata...


Dalam banyak2 kisah...nak dijadikan ceghita...
Baju raya aku, Nadia dengan Syaza tak siap...
Tu la kekdahnya bila tailor kami datang amik kain last minit...
Nak nangis pagi Raya pertama pun dah tak sempat...
Pakai ja apa yang ada....


Macam biasa, pas solat Raya kami bertolak balik ke Lunas...
Menziarahi kubur arwah opah dan tokwan...
Selesai ja...terus laju2 balik ke Parit Buntar...
Takut nanti tetamu mai umah...
Tuan umah plak jalan2 lenggang kangkung...
Kang nanti...mula la suara mama bertukar jadi naga...
Yang tu aku takut....boleh buat aku lari menyorok bawah katil tuuuu....


Untuk part nie...aku takmo ceghita panjang2...
Jom tengok gambar ja...
Tahun nie beraya dengan GoPro baru...
Mula la masing2 berlagak diva....
Jalan depan umah pun dah nampak macam stage runaway...
Model2nya...harusla terbaik dari ladang....
Sebelum aku merepek lagi teruk...
Layan ja la gambar raya kami nie....
Asal jangan muntah sudah ya....
Semua dah bajet diva....























































Betul tak cakap aku...
Semua nak bergaya macam model...
Mama Abah pun sekali terjebak melayan kerenah anak-anak...
Kegilaan apakah ini???








Last but not least....
Selamat Hari Raya buat semua...
Ampun maaf andai ada kata2, tutur bicara atau hasil tulisan yang menyinggung hati...

Terimalah pantun dari saya....


Membeli belah dipasaraya, 
Sambil mengorat anak Pak Ali, 
Kalau puasa “Selamat Hari Raya” 
Kalau tak puasa sambutlah “Depavali”


Katak kenyang lalu tertidur,
 Gajah pitam lantas terjatuh,
 Andai tak sampai tangan menghulur,
 Ku pohon keampunan dari jauh.




-----@@            @@-----





THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~