Friday, 12 August 2016

PENGORBANAN ABAH....




Kasih seorang bapa nie...payah kita nak nampak...
Yang kita selalu nampak ketegasan mereka...
Tambah2 waktu kita kecik...salah sikit ja...kluar la rotan...
Tapi.... walau segarang mana pun seorang bapa tu...
Tak mungkin la dalam hati tak dak rasa sayang kat anak...kan?...


Ada kisah kenapa aku bercakap pasai nie...
Hari nie, Abah mai hantar motor kat aku dengan Nadia...
Walaupun aku dah bagitau, ujung minggu nie kami bole balik ambik motor....
Tapi dengan penuh kasih sayang seorang bapa...
Abah mai bawak motor sendiri dari Parit Buntar ke Taiping...
Memang tak jauh mana...tapi keselamatan Abah yang aku risaukan...
MasyaAllah...sebak rasa hati...Tuhan ja yang tau...
Betapa bersungguh dan bersusah payah untuk anak2...
Kata Mama, Abah tak mau aku dengan Nadia naik motor berdua balik ke Taiping...
Abah risau apa2 jadi....
Besaqnya pengorbanan Abah untuk kami...
Biar diri sendiri susah payah daripada biarkan anak2 susah....
Waktu aku nampak Abah tunggu depan umah sewa aku dengan naik motor...
Sebaknya rasa hati... sedaya mungkin aku tahan ayaq mata dari mengalir....
Betapa besaqnya kasih sayang Abah untuk kami...
Apa yang aku mampu kata...

TERIMA KASIH BANYAK2  ABAH...

SUSAH PAYAH UNTUK ALONG DAN ANGAH....










Aku terima takdir Allah sampai sekarang belum dikurniakan seorang lelaki yang bergelar suami, asalkan Allah panjangkan umur Abah dan Mama untuk bersama-sama dengan aku. Merekalah sumber kekuatan jiwa dan ragaku...






THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~