Thursday, 17 October 2013

SANTAPAN DI AIDILADHA...

Story On 14 Oktober 2013...

15 Oktober jatuhnya Hari Raya Aidiladha pada tahun ni...
Disebabkan aku nie kedekut tahap cipanzi...
So, aku xapply pun cuti...
Cuti...aku hanya amik untuk selepas Hari Raya...
Tu pun sebab mama dok asak aku dengan keowteow daging cap surau yang memang mabeles...

Dipendekkan cerita...pas keje...merempit la balik kampung...
Tahun nie dah decide...no ketupat daun palas...no lemang batang buluh...
Yang hado cuma ketupat daun pisang...
So, bab2 balut ketupat daun pisang nie..memang awal2 mama dah reserve untuk aku dengan Nadia...

Haaaahhh...apalagi meh le nengok proses membalut ketupat daun pisang kami....
Jadi ke idak....


Amacam....ada talent x???
Mama cakap...belasah jer la...janji jadi siap...boleh makan...
Rupa lawa ke tidak yang tu belakang kira...
Yang penting kebersihan diutamakan...
Bukannya aku nak menjuai depan umah pun...
Habuan nak makan 1 family jer pun....

Mama plak sibuk kat dapur dok buat masak rendang...
Jom tengok rendang daging mama yang tengah berasap atas dapur...


In proses...
Yang atas  tu pulut untuk buat ketupat daun pisang...
Yang brown tu rendang mama yg tengah menggelegak atas dapur....

Moralnya, itulah agenda kami malam raya tu...
Sibuk di dapur untuk memasak juadah untuk disajikan pada Hari Raya Aidiladha esoknya...

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA
UNTUK SEMUA!!!




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~