Tuesday 13 May 2014

REZEKI DATANG DALAM PELBAGAI BENTUK...

Assalamualaikum...

Kalu bukak blog aku nie...
Mesti asyik topik jenjalan jer...
Tak pasai jenjalan...bab makan....bila taun la aku nih nak kurus...
Takpe la...yang penting bersyukur diberi kesihatan yang baik....
Huhhh.... ari nie, kita tukar topik sikit...

Aku nak cerita pasal rezeki...
Asal pokoknya simple jer...
Time tengah lapaq...tetiba dapat call suruh turun amik makanan...







Pada aku ini pun dikatakan rezeki jugak...
Hujan kat luaq tingkap punya la lebat...sama kuat dengan bunyi perut aku berdondang sayang...
Hujan kan selalu sinonim dengan lapaq...
Ntah kat mana kaitannya...sampai la nie aku xdapat2 jawapan...
Kesian kat ujan tu...kalu dia tau merajuk...aku gerenti mau setahun dia xturun...
Time tu baru la kita kalut buat solat hajat doa bagi hujan turun...

Nak citer pasal rezeki ...dah melalut ke hujan plak...
Dah kenapa la aku nih....
Ok...sambung balik topik kita....
Malam semalam...aku dapat wassup drpd member ex UiTM dulu...
Dia bagitau aku, dia xdapat tawaran sambung belajar kat USM...
Kesian jugak aku kat minah tu...dia memang beria-ia sangat nak sambung study...
Tapi, dah tertulis xdak rezeki dia...
Pastu dia bagitau aku....kalu xdapat sambung....dia ada agenda lain...
Dia kata nak tambah ahli keluarga...
Terus laju2 aku reply wassup dia...
"Beb....itu pun dikira rezeki jugak tau...
Mungkin Allah xbagi rezeki sambung belajar, tapi Allah bagi rezeki anak untuk hang..."

Kadang2 apa yang kita minta, xselalunya baik untuk kita...
Perancangan Allah untuk kita mungkin lebih baik daripada yang kita minta...

Kata-kata nie aku petik dari dalam FB...
Rezeki datang dalam pelbagai bentuk...
Mungkin tak kaya, tapi badan sihat sejahtera...
Mungkin tak kaya, tapi anak cemerlang dalam pelajaran...
Mungkin tak kaya, tapi hati sentiasa tenang...


nota jari : TQ so much untuk Jururawat yang cute miut sebab bagi kat
saya kek yang sedap...walaupun saya bukanlah seorang Jururawat dan belum ada rezeki 
nak jadi Mommy lagi.....Untuk mereka2 itu...



' H A P P Y    N U R S E S     D A Y '


' H A P P Y    M O T H E R S    D A Y '





THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~