Thursday 8 May 2014

TRIP KE LUMUT...PART 1...

Ok... i'm back...
Masalah jiwa raga dah kembali stabil...
Jadik...meh la kita sembang2 pasal trip ke Lumut ari tu...



Tak payah la aku kenalkan lagi rakan trip aku nie...
Pada korang yg mengikuti blog aku ni...
Suppose dah boleh agak dah kan....
Nie la kawan merapu, kawan merepek, kawan waktu susah, kawan waktu senang, 
kawan yg sanggup layan angin aku yg xberapa nak betul...
Bff kesayangan kiter...Nieda...

Trip nie bermula dari Ipoh...
Aku turun ke Ipoh dengan bas, Nieda plak drive dari Langkap untuk amik aku kat stesen bas Medan Kidd...
Kali nie jenjalan bawak PKS...PJC kena berehat sbb next week nak berjalan ke Penang plak...
Nieda amik aku lebih kurang 10.30 pagi...
Misi seterusnya, nak cari breakfast...
Sepanjang jalan dok ushar kiri kanan cari kedai makan...
Akhirnya, jumpalah kami dengan kedai nie....




Kalu korang dari Ipoh, akan jumpa Tronoh...
Kedai nie ada kat Laluan Tronoh 6...
Menu yang ada menarik jugak...
Moralnya, sangat berpuas hati la...






Nie antara menu yang menjadi pilihan kami pagi tu...
Ohhh...sepatutnya ada bihun sup, tapi aku lupa plak nak snap gambar....
Makan pun sudah...tunggu apa lagi...jom teruskan perjalanan...
Kami sampai di Seri Iskandar...
Terus teringat zaman aku kat UiTM dulu...
Lama dah aku xjejak lalu sini..
Hampir 80% perubahan dan pembangunan yg terbentang depan mata aku...




Nieda cakap...ada 1 tempat nie kat area Sri Iskandar ni, diaorang nak buat macam kat Nilai 3...
Huhhhh...aku langsung xtau...betapa xamik tau sungguh aku nih!!!
Dalam dok sembang2...terperasan la tempat nie...
Apa lagi...jom la singgah...
Dah alang2 nak berjalan sangat...

























Memang sebijik tiru Nilai 3...
Dalam tu, ada banyak kedai...siap dengan tempat makan lagi...
Tapi belum sepenuhnya beroperasi...
Cuma, kebanyakkan kedai menjual barang yang sama...
Bagi yang nak masuk rumah baru...
Memang sesuai la ke sini...
Boleh beli kain langsir, tempah langsir, beli karpet, peralatan rumah...
Kiranya, under 1 roof gitu!!!

Sebabkan memang xde niat nak shopping, so kami teruskan perjalanan ke Lumut...
Dalam jakun dok tengok kiri kanan...terjumpa la pulak kedai nie...
Adoiii...unik sungguh...
Bagi yang mengidam..mahupun yang xmengidam...boleh la korang singgah makan pelbagai jenis bubur kat sini...Kami pun siap bungkus 3 jenis bubur lagi...Habuan untuk makan kat hotel nanti...









Hahhh...tengok bersusun periuk bubur...
Pilih la ikut citarasa...

Berkali-kali berhenti...last2 sampai jugak la kami ke Lumut...
Hujan rintik2 sambut kedatangan kami...
Plan seterusnya nak cari hotel...
Nieda kata banyak hotel, so xpayah nak booking2 segala bagai...
Aku ikut jer la...dalam hati risau jugak hotel full...
Yer la cuti camni slalunya ramai yg sambung cuti...
Jangan kena tido masjid sudahhhhh....

Sepanjang perjalanan melalui Sitiawan tu...
Nieda asyik suh aku tengok kat luar...
Haahh...tu Hotel Iskandar....yang sana tu Hotel Flamingo....
Sebelah sini pun banyak...tu nampak ujung sana pun ada...
Saja nak perli aku la tu!!!
Takut sangat xde hotel...

Survey segala bagai...
Akhirnya kami sepakat pilih Hotel Breeza...
Sebab...nie hotel baru...benda baru, selalunya...mesti la elok kan????
Jom kita tengok hotel kami lepak...



Nie hotel kami duduk...
Aku agak2...hotel nie baru buka...
Pekerja pun xberapa nak ada lagi...












Pada aku hotel nie memang ok...
Mungkin sebab baru bukak, jadi aku rasa sangat la best...
Harga pun berbaloi la...RM 88 semalam, siap ada tingkap walaupun menghala pandangannya hampehhh...
Padan la dengan harganya...Bilik air bersih jer....Tilam pun empuk lagi hahhh...
TV pun flat screen...apa lagi nak...
Sesuai la dengan percutian bajet cam kami nih...

 Ok...aktiviti seterusnya akan disambung ke post akan datang yer...
Post yang nie pun dah cukup panjang...
Aku stop sini dulu...
Lagi corat coret cuti2 kami di next post....

~ Adios Amigos ~

THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~