Saturday, 29 September 2012

Budget 2013 utk diriku...

Rata-rata orang dok sibuk bercerita pasai budget...
Kat dalam paper pun penuh berkajang2 ulasan pasai budget...
Tu belum masuk dalam fb lagi...sah2 macam2 reaksi kita boleh tengok...
Yang pasti semalam petang, aku terpaksa korek CD dgr kat radio kereta...
Memandangkan sana sini situ penuh siaran radio berkumandang suara PM...
Haaaa...ada la tu yg nak kata aku xsuka dengar suara PM....
Tak baik buruk sangka kat aku tau!!!!
Sebenarnya...aku nie cepat mengantuk bila driving sensorang...
Jadi alternatif utk buatkan aku tak terlentok kat streng ialah....
bukak lagu kuat2..nyanyi kuat2 mcm org gila dalam kereta...
Sampai2 umah jer...aku terus tanya abah....'apa cerita budget yg best abah??'
Korang tahu apa apa jawab???Nie jawapan abah kesayangan aku....
'Dalam kereta tu takdak radio ke sampai apa pun hang tak tau'...
sekali kena bantai dgn abah daaa....
Padan muka aku!!!!...tapi xpe...aku tau esok lusa mesti aku akan tau jugak....
Pagi nie, aku keluar bilik jer..nampak paper Utusan...sah2 abah yg beli....
Apalagi.....terus terkam itu paper...tetiba jer jadi teruja plak...
Dah abih aku baca....dapat disimpulkan, ada 3 benefits utama yang aku akan merasa...Antaranya ialah....

1. Bonus satu bulan setengah gaji untuk penjawat awam.(3 kali bayar-Aidilfitri yg lalu, bulan Dec dan bulan Jan 2013)

2. BR1M 2.0 - RM250 seorang akan diberikan pada individu bujang 21 tahun ke atas bergaji tidak lebih RM2,000 sebulan

3. Diskaun PTPTN - bagi peminjam yang membayar secara konsisten mengikut jadual mulai 1 Oktober 2012 akan diberikan diskaun 10% setahun.

Apa yang dapat aku katakan skarang...ALHAMDULILLAH....
Rasa tersangat bersyukur dilahirkan di bumi Malaysia...Moga Malaysia terus maju jaya!!!

nota : aku harap sangat nak yg nie....tp aku xmasuk lingkungan umur belia dah!!!!!!!...hhuuuuaaaaa....Kalau x..ada harapan la nak pakai Samsung Galaxy S3....korang nk tau apa yg aku maksudkan???Nie la maksud aku......

Belia dengan pendapatan bulanan RM3000 ke bawah akan menerima rebat RM200 untuk pembelian telefon pintar 3G.

Walaupun rebet RM200 jer...tapi yer la..sapa nak bagi kalau suka2 jer...yg pasti aku xkan dapat rebet nie...kesiannya kat aku!!!





THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~