Sunday 30 September 2012

travel..travel n travel.....

Penyakit suka travel nie aku dapat sejak ikut trip ke Beijing...
Itulah kali pertama aku travel luar drpd Malaysia..
Lepas pada tu..jadi gian plak...
Kalu boleh tiap2 tahun nak travel...
Tapi aku punyer budget travel xde la tinggi...
so aku lebih suka ke negara2 yg duit Malaysia lagi besar...
contohnya macam...Beijing, Vietnam, Indonesia n Thailand...
Bila dah byk berjalan nie...aku rasa mcm syok plak nak promote trip2 yg murah kat member2...
nak jugak la bagi diaorang merasa travel ke luar negara dgn harga yg budget...
Jadi sekarang nie...aku terjebak la jadi Freelance Travel Agent...yang aku buat secara part time...
ada masa...ada ketika...ada permintaan..baru aku dok terjelepuk depan lappy hantar pamplet kat diaorg...
kat bawah nie ada gambar2 aku kat tempat2 yg pernah aku lawati....


gambar2 nie waktu bercuti kat Beijing thn 2010...
kebiasaannya..mama akan jadi peneman sume trip yg aku ikut...
tapi dalam nie...aku xde la letak gambar mama...
kalu nk tengok lebih2...bole pi tgk fb aku jer yer...


Ok...yang nie gambar kat Ho Chi Minh City...
Time nie aku memang demam..
Sehari sebelum bertolak demam panas....
Tapi sebab dah booking sume...nak tak nak..kena la pegi jugak...
Nak jadi kan cerita...di sana lagi bertambah demam aku...
langsung xselesa dan ada tempat yg aku xlarat langsung nak pi...
Tak tunggu lagi,terus aku tahan teksi dan balik terus ke hotel...
Tapi..kat cni best shopping...especially kat Ben Thanh Market...
Dalam demam2 tu..sempat lagi aku pilih kain dan suh diaorg wat baju kurung moden...
Siap ambil ukuran badan tengah2 market tu...bayar harga sume dan esok malam diaorg akan hantar ke hotel...Walaweii....memang la tersangat best...Dalam masa 1 hari siap baju aku tempah....
Korang bygkan..peniaga2 tu siap tunjukkan aku mcm2 design pakaian..
dan lagi best...semua design tu dari majalah kita...


Yang nie..the latest punya...dan yg nie jugak 1st family trip...
B4 this..slalunya aku travel dgn mama...abah lebih gemar pi dgn kengkawannya sendiri...
Sebenarnya...kami pi sana sebab melawat si Syaza yg belajar kat Universitas Hasanuddin kat sana...
Sambil2 tu kami amik peluang la berjalan2 sekitar Makassar...
Kalu korang tanya aku..memang tmpt nie xde la havoc mcm kat Bandung ke Jakarta ke..
tempat menarik untuk dilawati pun jauh2 antara 1 tempat dgn tempat yg lain...
Tapi shopping memang murah...kalu kain baju nie...memang boleh beli sgt2 la...
Tapi aku xde membeli sangat pun...maklumla..dah namapun budget...maka beringat2 la sendiri yer...
Kiranya kat cni yang paling gempaq pun kami masuk Trans Studio...
memang aku pun kiranya macam dah bertukar jadi budak2 jugak la...
habis sume mainan nak main...terpengaruh dgn adik2 aku la...
diaorg nak naik tu...ajak aku...nak naik nie...ajak aku....
so, korang fikir aku tak addicted sama ke??
last2 mama dgn abah dok kat kerusi tunggu kami main sampai puas hati...




Haaaa...korang nampak kereta kuning tu...
Tengokla..tu la abah saya yg sporting!!!


Nie gambar kami ber4 kat dalam Trans Studio...
Aku time nie dah terloncat2 dah nak main mainan kat blakang yg korang nampak tu...


Oklah..rasanya dalam entry nie...aku dah combine 3 citer travel aku start dari thn 2010 sampai la yg the latest nie...Pasnie, akan ada lagi...korang tunggu yer...
Aku dah xsabar nak jelajah Bandung plak nih...nanti akan aku story morry yer....
Adios Amigosssss!!!!!!

THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~