Friday 23 August 2013

~6-9 SYAWAL~ BERKAMPUNG DI USM PULAU PINANG....

Yyyyyuuuhhhhuuuuu......
Ari nie xmo citer pasal raya lagi...
Kita rehat jap citer pasai raya...
Skrang nak story pasal berkampung kat USM...

Untuk pengetahuan semua, aku mohon sambung study buat Degree kat USM secara PJJ...
Untuk sessi 2013/2014...
Jadinya...13-16 Ogos 2013 ada orientasi untuk semua pelajar PJJ...
Boleh tahan ramai orang...
Especially untuk student Pengurusan...lebih dari 1800 orang yang mendaftar...
Uniknya, bagi pelajar yang jauh2...diaorang boleh pilih Pusat Wilayah untuk sidang video/class kat daerah masing2...So, xpayah susah2, tiap2 bulan nak kena turun naik Pulau Pinang nak attend sidang video ataupun class...Cuma diaorang perlu hadir ke USM bila ada Class Intensif jer... 
Aku lak, sure2 la pilih USM Pulau Pinang, sebab yang tu yang paling dekat dengan umah...
Dari umah aku nak ke USM Penang tu xsampai pun sejam kalu xjem...

Sepanjang Orientasi, memang diberi hostel...
Aku dapat kat Level 2, Desasiswa Cahaya Gemilang...
Penat panjat tangga hangkut beg...macam nak pengsan jer...
Redha jer la..dah namapun nak belajar...halangan dan dugaan sikit2 nie..kita pejam mata aja la yer...


Nie rupa hostel aku...
Cadar, bantal dan selimut semua kena bawak sendiri...
Mau aku hangkut beg besar jugak la...
Keperluan untuk berkampung kat sini selama 4h3m...

Time pendaftaran, memang hazab la sangat...
Pada yang rasa nak join tahun depan...sila pastikan stamina korang ditahap yang maksimum yer...
Selain tu, korang kena bertabah untuk beratur macam ular kena palu...
(Pesanan nie istimewa untuk budak2 Pengurusan!!!)
Sebab...setiap tahun...budak Pengurusan la antara yang paling teramai mendaftarkan diri...
Tu belum masuk time nak amik buku lagi...
Lagi la semua orang berhimpit2 di tempat yang kecik, bercampur lelaki pompuan, bertolak tolakkan, potong memotong barisan...Hoiiiii...memang hazab la sangat...Jangan terkezutt yer, ada student sampai pengsan waktu nih...Hahhh, amik kau!!!

Moralnyer, aku bersyukur sebab dah habih hazab aku mengharungi semuanya wkt orientasi tu...
Tapi, dengan sukacitanya aku mengharapkan pada tahun2 akan datang dapat dipertingkatkan cara pengurusan pendaftaran dengan lebih sistematik....supaya xde lagi kes pengsan, kes potong2 barisan dan kes berlakon konon2 mengandung sebab nak terjah fast lane...Lane yg memang dikhaskan untuk warga emas, ibu mengandung dan OKU...xbaik tau tipu2 nie.....awak yang suka2 potong barisan tu...xpayahla buat2 sembang dengan kami macam kita nie memang geng kamceng, tapi sebenarnya nak curi2 beratur dengan kami... Dan seterusnya memotong barisan..kang malu kalu kena bbbboooooooo...Malu tau cik Pora oiii!!!
Walaupun kami xngumpat, tapi niat dan nawaitu awak tu kami sedar dan kami nak tengok sejauh mana awak boleh pegi... Bak kata Kiah Propa....Jaga2...ada yang memerhati!!!! 

Akibat kefenatan yang amat sangat, aku pun terfengsan jugak...
EEhhhh...fengsan ke aku????
Salah...bukan fengsan... tapi terjun tiruk....
Yes...orang len sibuk mengemas nak balik umah...
Aku boleh pulak terjun tiruk dulu kat hostel...
Well...konon nak meraikan hari last aku tido kat bilik 212 tu!!!!!...
Alasan sebenarnya...malas nak berebut2 nak balik...
Biarlah diaorg yang jauh2 balik dulu...
Kang sesak jalan nak naik jambatan tu..
Lagipun umah aku bukan jauh mana pun....
So, dipendekkan citer...aku keluar daripada USM kul 3.30 pm...
Siap berenti makan subway Autocity dulu...
Konon2 nak menghadiahkan diri setelah penat lelah kat USM selama 4 hari...
Hahhahhaaa...sempoikan aku...
Camtu pun boleh....
Selamat sampai ke home sweet home kul 5.30 pm...
Owwhhh...nikmatnya boleh balik ke rumah sendiri....

Sekian, laporan saya untuk kali ini...
Jangan lupa...Part 2 will coming soon....
Berkisar tentang member2 baru yang kita jumpa...
Yang memang ohsemmm n cuteeee....





THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

1 comment:

  1. Jom join Segmen: Doodle Aku & Gitar dan dapatkan doodle yang comel sembil peganng gitar. http://nasuhanass.blogspot.com/2013/08/segmen-doodle-aku-gitar.html

    ReplyDelete

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~