Friday 30 August 2013

RIANG RIA AIDILFITRI 1 SYAWAL ~ PART 2....

Raya dah nak abis, ko baru kalut nak post pasal raya...
Memang ko nie lembab la....
Ellloooo....ada aku kisah, lambat ke cepat....
Suka ati aku la nak letak bila pun...
Korang baca jer diam2 situ....
Kang banyak cakap...cubit nanti baru tau!!!

Sebabkan dah terlama terperam...meh la aku gabungkan mana yang boleh...
Nak lagi senang, jom skodeng gambar2 raya kami...


Pas abis solat raya....dah semestinya agenda bermaaf-maafan....tapi selalunyer, sampai kena terjerit-jerit panggil suruh cepat kuar....maklumlah, anak2 dara nie lambat bersiapnyer.....mana tak bising mulut mama membebel...tiap kali raya begitu la alkisahnyer......as usual, skrang ramai tukang ambil gambar....kiri kanan kamera....meh kita tadah badan mehhhhhh....Jadi bahan lensa kamera......


Salam bermaaf maafan kami bermula dengan mama, aku, angah, acik n azif....Dah salam, haruslah ada duit raya utk semua...Sejak aku start keje, cuba la sedaya upaya menyiapkan duit raya utk semua...walaupun tak banyak, yang pasti tetap ada...bak kata orang berkongsi rezeki....bukan nak menunjuk...jauh sekali nak riak......


Angah @ Nadia....minah nie berjaya menurunkan berat badan sebanyak 7 kg dlm waktu bulan posa nie...itu kata dia la....kalu korang nak buat testimoni! Meh minta kat aku yer....petua????ada jugak yg tanya petua yer....meh la aku tolong jawabkan.....aku kan PA yang melantik diri sendiri...Budak nie xsentuh nasi....kalu mama masak nasi dia cuma sentuh lauk pauk jer.....outfit of the day : kain beli kat Bandung....




Budak kecik yg tengah salam abah aku, peluk cium mama dan tengah terkam angpow raya kat tangan aku tu....my younger sister, Acik @ Syazana....minah nie bab posing..memang dia la hantu....tengok gambar2 dia...action mengalahkan nak masuk magazine...macam2 memek muka ada...


Nie la antara adik2 aku yg vengong...dah tu mana aku xterikut....
Nak jugak salahkan orang len....kennnnn......


Bergambar depan umah sebelum memulakan perjalanan balik ke Lunas untuk menziarah pusara opah dan wan...agenda kami setiap kali raya, memang akan balik ke sana dulu...


Masing2 akan ambik giliran nak posing...Memang dah jadi habit....


Aku xde amik gambar depan umah...nie gambar kat kampung...
Dalam banyak2 tempat...suka benor dok sebelah pokok nyioq nie...
Maklumlah boleh sorokkan suku badan belakang pokok....
Hehhhh...nawaitu cam hampeh!!!!!!!!!


Jangan terkezut...nampak jer macam penari kebudayaan...tapi bukan yer...nie tengah ready nak lompat bintang...hajat di hati, nak tangkap gambar tengah lompat...tapi masalahnyer....kamera yang ada bukannyer DSLR.....jadi kena la cuba berkali-kali untuk dapatkan shoot yg cantik...kalu jiran2 dengan orang lalu lalang tengok memang pakat geleng kepala...aku pun boleh pulak join skali....memang xsenonoh betul!!!!


Sampai kesudah xjadi-jadi...photographer pun naik fed up....
Last2 di suruhnya tukar gaya.....Malas nak layan kakak2nyer yang senget 3 ketoi nie!!!


Berlatar belakang kan pokok rambutan...
Gaya gyiyomi la konon.....


Adik lelaki aku jer yang teror buat aksi lompat2 tu....aku tu, action jer...xkosa aku nak lompat...
Buat terselak jubah aku jer!!!!


Hahhhhh...tengok....si Azif jugak yang jadi buat lompat...aku tu tumpang memeriahkan gambar jer...
Si Syaza...dia bengang sebab berkali-kali xjadi2 jugak gambar dia nak lompat...
Sudah2 la tu...cer tengok abah di belakang Azif tu...xkosa nak layan anak2 dia yang very the vengong nih....


Di bawah pokok rambutan...ada satu aweks sedang perasan dialah perempuan melayu terakhir...
Xlain xbukan...si Nadia....kalu kamera kat tangan dia...semua penuh dengan gambar perasan ayu...


Orang sibuk beraya...kami dok bawah pokok rambutan dok buat aksi memacam...
Semuanya sebab buah rambutan...Diaorang nie nak makan rambutan...tapi bukan tolong kaitpun...tolong makan jer pandai...termasuk la aku sekali tu....


Dah abih kait buah rambutan, kami pun bertolak balik....Mama dengan abah risau tinggal umah lama2...takut ada tetamu datang nak beraya, tapi tuan umah xde plak....Nie dalam kereta otw nak balik Parit Buntar...


Last but not least....wajib tayang la gambar ahkak....
Tuan tanah kedaung pun nak enterframe secara solo......

Riang ria kami untuk 1 Syawal pertama part 2 nie dibawahkan khas untuk semua...
Walaupun dah terlewat, tetap jugak nak share cerita kami bergumbira di bawah pokok rambutan, melompat bintang yang xjadi2....dengan pelbagai gaya dan pe'el....


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~