Monday, 24 August 2015

CINTA HATI DUNIA AKHIRAT...




Lately nie aku perasan sesuatu...
Sejak adik2 semua dah keluar pegi belajar...
Umah kat kampung tu sunyi ja...
Kalau hari keja..tinggai Mama dengan Abah ja kat umah...
Jumaat lepas keja ja baru muka aku terjengoi..



Bila duduk bertiga ni...
Sedaya upaya apa yang Mama Abah nak, aku akan cuba buat...
Walaupun kengkadang memang aku rasa malas sangat...
Nak tolak permintaan pun, rasa macam serba salah ja...
Ntah la...kadang2 aku pikir...bukan susah pun permintaan Mama Abah tu...
Takkan benda kecik camtu pun aku tak leh buat...



Sekarang ni...dekat adik2 aku pun aku cakap camtu...
Permintaan Mama Abah tak susah pun kan...
Bukan suruh pi terjun bangunan pun...
Buat ja la...dapat pahala lagi...
Bunyi macam memaksa...tapi itu la psikologi yang aku selalu guna pakai...



Kenapa la aku melalut citer semua nie...
Hahhhh, ni gara2 tengok citer “ Dan Hati Pun Berkata “ kat TV1 tu...
Terus aku jadi macam...
Eh...apasal kurang ajarnya watak si Uqasha dalam citer tu...
Dah kenapa la kurang ajar sangat cakap camtu kat Papa dia...
Then terus teringat diri sendiri...
Aku ada kurang ajar cam tu tak??



Apapun...cuba la untuk jadi anak yang tebaik...
Pagi2 bangun tidoq, sedekahkan Al-Fatihah untuk kedua ibu bapa kita...
Moga diampunkan dosa kedua ibu bapa kita...
Anak yang baik tak semestinya anak yang kaya raya...
Tapi anak yang baik ialah anak yang memudahkan urusan kedua ibu bapanya...
Berbuat baiklah sementara mereka masih ada...
Salam, peluk dan cium lah mereka selagi mereka masih ada....
Sebabkan doa mereka la...kita merasa nikmat seperti sekarang...




With my lovely Abah...




My lovely Mama...


Akhir kata, moga aku terus Istiqomah menjadi anak yang baik buat kedua ibu bapaku... 




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~