Friday 7 June 2013

LUAHAN HATI....

Ari nie nak luahkan rasa hati jer...
Nie jugak antara punca2 aku xupdate blog....
Bila masalah lalu dibangkit semula...hati aku rasa membara....
So, n3 nie maybe akan ada perkataan yg agak xsedap didengar...
Jadi kalau korang rasa xmau bacapun...xde halangan!!!

Punca masalah, bila ada satu babun bertukar masuk menggantikan 
bos aku yg baik dan sentiasa senang untuk berurusan....
Paham2 jer la..bila dapat bos pompuan...memang sgt la menjengkelkan!!!
Dapat pulak si babun nie pemalas, pandai berlakon dan memang suka buat citer....
Dia start memperdajalkan aku bila aku sound dia pasal meninggalkan tugas semata-mata nak attend kursus yg tak dak kaitan dengan tugas dia....
Dah sah2 atas meja dia belambak keje xsiap lagi...xkan xsedar diri kot!!!
Rupanya, disebalik tu...memang dia rupanya seorang yang suka 
melarikan diri dari melakukan keje2 sendiri...
Aku jer yang tak tau....penyakit dia nih!!!

Start daripada tu, bermula la macam2 dia buat kat aku...
Xberhenti2 cari salah aku...Sampai la dia jumpa 1 perkara yang boleh menjahanamkan aku...
Sekaligus dapat kick out aku dari tempat keje aku...
Macam2 tuduhan...macam2 ragam dia buat...Semata2 nak aku blah...
Sebelum nie, dia dah pernah tanya aku...samaada aku nak bertukar ke mana2...
Tapi aku buat bodoh jer....sebab pada aku, keje kat mana2 pun akan ada stress nyer!!!

Dipendekkan cerita, babun nie berjaya kick me out....
Suka la dia dan konco2nyer...
Xpe...korang boleh bergendang hari nie...
Esok lusa, Allah akan balas perbuatan korang...
Aku percaya janji Allah...
Aku percaya, doa orang yang teraniaya akan dimakbulkan...

Akhirnya, hari nie....ada sorang Hamba Allah ceritakan pada aku...
Rupanya, dia masih dengan perangai yang sama...
Dan masih dalam cubaan untuk kick out beberapa orang lagi dalam unit tu....
SubhanAllah...cepatnya Allah tunjuk satu persatu perangai buruk dia terkeluar....
Aku kata pada Hamba Allah tu, dosa dia dengan niat nak menganiayai aku....
Sampai mati pun aku xkan ampun...
Ever dia tengah nazak....merayu2 kat aku pun...xkan aku ampun dosa dia....
Sebab kesakitan tu masih ada dalam hati aku....
Sampai mati aku akan ingat lakonan dia tu...
Memang puaka sungguh!!!!!!!!

Untuk mangsa2 yang seterusnya....
Binalah jati diri...berjuang hingga ke titisan akhir...
Dan...percaya janji Allah...orang yg terinaya itu doanya sentiasa didengari....
Moga kita kuat menghadapi ULAR ini....



THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~