Sunday 15 September 2013

BESDAY CELEBRATION AT OASIS ARABIC YEMENI CUISINE

Story On 12 September 2013

Nor : kak, ptg ni jom gi mkn nasi arab kat umah tu....

Me : Kak ida ok jer, cer tanya Ayu....

Nor : Okok...kul 6 blh x kak?

Me : nak jumpa kat umah ke kat tempat tu...

Nor : Kak, ptg ni jumpa kat umah dulu...

-----------------------------------------------------------------------

Itu conversation melalui sms between me & Nor...
Memang mati biawak, aku xsedar ari tu besday si Ayu...
Biasa la...i kan memang lembs skit....
After beberapa hours masuk office baru perasan, 'oowwhhh, ari nie besday si Ayu'...Patut la Nor ajak kuar makan...
Memang patut aku say tq to fb sbb slalu jadi reminder!!!

Then, ptg tu kami jumpa kat umah...
Tapi biasa la...bukan tepat2 kul 6 pun...
Sebabnyer deme kena tunggu aku mandi dulu...
Maklumlah, aku dah mop lantai...badan berpeluh...wajibla bersihkan diri dulu...

Gerak ke Oasis dengan kete Ayu...
1st time bagi aku dgn Ayu...
Jom tengok kami berjimba....


Ini buku menunyer...
Isi dalam aku xde nak snap2 gambar...
Dah la 10 kali okkk.....selak2 belek nak makan apa....
Mana la tau nak makan apa....aku kan 1st time....
Siap aku suh waiter tu blah dulu...
Sebab aku xsuka berfikir dalam keadaan orang dok berdiri tunggu order kita...
Pas dah abis discuss, baru panggil semula waiter tu...
Maaf yer, En Waiter....kita tak nak awak berdiri lama2 tunggu kita fikir apa nak makan....






Yang nie Ayu punyer...
Ada rasa ghairah x nengok ayam tu???...
Kalu x silap Mandy Chicken Rice kot nama menu nie...






Yang nie Kebab....aku punyer order...
Simple jer...Tapi lamb tu sedap sangat...


Yang nie...pinjam nasi Nor...
Nama nasi nie...Madghout Rice with Lamb... 
Sedap nasi nie... tambah2 bila makan dengan kambing yang super duper lembut...
Nampak ghairah benau muka aku bila nampak makanan...

Nasinyer berlambak, boleh makan share2...
Aku xde experience makan nasi Arab nie...
So, nak komen banyak2 pun kurang pandai...
Apa yang aku pandai...Makan jer la diam2!!!!!!

Ok...cukup kat sini dulu....
Kalu rasa tergoda, sila cepat2 pegi order yer...
Moralnyer, tercapai la jugak impian nak try makan Nasi Arab nie...
Kalau orang tanya...bole la aku cakap....
Ehhhh, aku dah pernah makan la kat sini....
 Until we meet again....
Bye....


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~