Thursday 5 September 2013

MENGUNJUNGI RAKAN TAULAN DI AIDILFITRI...

*****Masih citer pasal raya*****

Raya ke 3 aku agak sedikit berbeza...
Aku dapat green light untuk sama2 beraya dengan member2 waktu aku di tingkatan 1 sampai 3...
Bukan senang nak dapat permission nie...
Jadi meh kita raikan dengan beraya sampai pengsan...

Sebelum merepek lagi dan lagi...
Meh aku upload gambar sekolah aku dulu...


Banyak kenangan kat cni...Tu belum masuk citer2 kat asrama dulu...

Ok...tu citer lama...nanti kalau terdetik...aku akan citer...
Tapi kali ni nak citer lawatan kami mengunjungi member2 lama di hari raya...
Aku sampai umah Nida, pick up dia dengan Danial dulu...
Call Maswadi...dia cakap dia dengan family nak gerak ke umah Hamsyah...
Nida slamber jer cakap...'kami nak join...'
Sebab dia dah agak..memang happening la raya kami kalu dapat join Maswadi...
Kami lepak tunggu Maswadi kat Mc D Taman Selasih...
Then konvoi ke Taman Selasih, umah Hamsyah...
Sampai sana, jumpa plak dengan Fozy...
Memang cantekkk sangat la tu...
Even xla rapat sangat dengan Hamsyah....tapi bila boleh kumpul ramai2 camtu...meriah weiiii....
Meh layan gambar mehhhh....

Sempat posing kat Mc D...bagi budak kenit tu makan dulu...
Kang ngadu lapaq kat umah orang...malu mama dgn acik Ida...

Makan jangan xmakan...
Kang banyak sikit tenaga nak beraya nie....

Kat umah Hamsyah...
Meriahnya kami semua berkumpul...

One more from us...yang baju biru tengah baring tu la tuan umahnya...

Selesai jer kat umah Hamsyah....meh kita terjah umah Hamisah plak...
Bukan senang nie nak beraya konvoi reramai camnih...
Meh kita beraya sampai pengsan meh....

Dari kanan Maswadi, Azlan dan Fozy...

Nie la Hamisah , Azlan dengan anak...
Umah diaorang yang kami terjah...
Misah masak sendiri...tq so much...
Sedap masakannya...
Aku awal2 lagi dah msg Misah, cakap nak pi beraya di rumah dia...
Alhamdulillah, berjaya jugak kami sampai....
Berkunjung-kunjungan, beramah mesra dan bermaaf-maafan...

Berkampung di sini...

Gambar di tangkap oleh anak2 yg boleh diharap...
Mak bapak sume nak bergambar...

Takut xjadi...anak2 dikerah snap berkeping2 gambar...
Mak bapak takut gambar xjadi...
Boleh camgitu????hahahaaa.....

Sambung beraya ke 3 buah umah lagi...
Sorang lagi budak Projek Sukan, rapat dengan Maswadi...
Kami pun tumpang sekaki jugak...
Gambar...xde!!!

Rumah yang ke 4...umah Fozy....
Amik kau...baru aku tau, Fozy nie dok sekampung dengan aku...
Terkezut beb...
Mak dia siap kenai lagi dengan opah aku...
Biasa la..bila dah kenai tu bykla soal jawab...
Yer la dulu waktu sekolah2...manala nak tau...
Plus aku dgn Fozy bukan sekelas...
Lagipun zaman blajar dulu...bukannya aku rajin sgt menyembang dengan depa nih...
Time tu...I kan memalu kucing....hikkksss!!!

Ok....umah last kami tuju...dan memang nak sangat tuju...
Dah lama aku dgn Nida cari dia...
Pas sekolah pun kami cari jugak...
Tapi xde rezeki nak jumpa...
Last2.. Nida jumpa jugak....waktu dia terlantar sakit di Hospital...
Dia accident...tapi dia bersyukur sebab dia sakit la dia dapat jumpa balik dengan aku dan Nida...
Memang sweet sangat...Dulu, waktu tingkatan 3, kami memang rapat bertiga...
Aku,Nida dgn Hafiza...kemana pun mesti sama...
Walaupun dalam keadaan camtu...dia tetap tersenyum menerima kunjungan kami...
Rupanya mak Fiza kenal mama dengan opah aku...
Yer la dah kampung sebelah2..mesti la kenai opah aku...
Mama aku plak pernah amik barang waktu nak repair umah pusaka opah tu kat mak Fiza...
Keciknya la dunia...aku dok cari anak dia...tapi rupanya mak2 kami saling berurusan...
Apapun, bersyukur....dapat jumpa jugak akhirnya....

Terselit citer suka duka plak...
Ok...balik ke acara kunjung mengunjung...
Penamat raya kami berakhir kat umah Fiza...
Balik antar Nida...abah Nida, pakcik Ahmad ajak makan nasi plak...
Walaupun dah kenyang...sebab xmo kecikkan ati...aku jamahla jugak...
Kul 9.30 malam...baru start enjin gerak balik umah aku...
Penat...tapi aku puas...
Terima kasih untuk semua...kerana mewarnai hari raya aku tahun nie....
Next time kita konvoi lagi yer....

Skarang aku nak tayang gambar kami masa tingkatan 3 dulu...
Alah...gambar waktu sekolah2 tu...
Aku dah sedia labelkan nama2 yang telibat dalam acara kunjung mengunjung nie...
Tapi untuk bebudak class aku jer la yer...
Korang jangan gelak plak yer....


Boleh la korang tengah wajah dulu dengan wajah sekarang...
Ok....itu saja dari meja cik pengarang...
Untuk itu, diucapkan....

S  E  L  A  M  A  T     H  A  R  I     R  A  Y  A



THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

2 comments:

  1. yes yes suka nyer...jom raya lagi weh...yg xkenal pun bole kenal kan...hikhik

    ReplyDelete
  2. boleh jer...next time kita konvoi lagi yerk....saya pun suka sgtttttt!!

    ReplyDelete

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~