Thursday 19 September 2013

ONLINE ASSIGNMENT...HURU HARA SEKEJAP AKU!!!

Hai...Assalamualaikum...
Bertemu lagi yer kita...

Aku kesibukan sikit...
Bukan sengaja dibuat2...tapi memang betul2 sibuk...
As iolls told u b4, aku dah mula kelas, so a little bit buzy untuk manusia yg dah tinggalkan zaman belajar selama 11 tahun cam aku nie nak memulakan semuanya semula...
Aku terpaksa beralah untuk segala2nya, especially berkaitan dengan masa, tenaga dan bla bla bla...

Contoh terdekat...macam semalam, around 8 pm aku ada online assignment...
Berangkut plak aku dgn segala laptop, buku2 nota ke Kopitiam...
Kat Taiping nie, tempat tu jer la aku rasa yg laju internetnyer...
So, 7.35 pm aku dah gerak ke sana...
Serabut betul aku semalam...
Sampai2 jer, internet xde plak....
Ohhhoooiiii...time nie jugak ko nak buat hal kan internet...
Memang saje boikot aku...kan???
Pas dah soal berkali2 kat pekerja tempat tu, baru dia bgtau dah tukar Internet Access nama lain...
Password pun sama...Ko kalau kedekut xnak orang pakai...xyah bukak Kopitiam...bukak jer kedai jual nasi lemak ke...jual kuih ke...
Aku dok situ bukan free..order air dgn makanan...hokey!!!!

Dah dapat jer password baru....terus zappp zasss aku masuk dalam portal belajar aku tu...
Haaahhhh...masalah lagi!!!!!!!!!
Xde apapun soklan kat situ...
Kata 100 terawal akan dapat 10% extra mark...
Mau xramai yang berebut...
Yang sentap pun ramai....yer lah....kalau asyik dok loading jer....apa ke hal...
Potong stim...naik fed up  pun ado!!!
35 minit gak la dok tunggu mcm nak tunggu bulan jatuh kat riba....
Member aku kat KL tu, sampai meradang...dah la balik ngam2 sampai...xdan mandi lagi...soklan lambat pulak...hoooiii, semua bikin panas jer...
Tu belum masuk...kat FB...macam2 assumption yang kuar....
Apapun....memang perlukan kesabaran yang gitu...
Aku nie plak...dah la kat Kopitiam...dah macam2 fesyen dah aku duduk...
Ikut ati nak jer aku belunjuq...xpun angkat kaki letak bg tinggi....
Tapi kan ke aku kat Kopitiam...kena la sopan santun skit....
Hadoiiii....penat la tunggu soklan xjugak muncul2 nie....

Tetiba semua diam...kat fb pun diam..member aku kat KL pun Whatsapp bgtau 'soklan dah kuar'...
Laju2 aku nengok....fuyyyooooo...susah jugak beb....
Buat jer mana yang tau dulu...Aku dah geleng2 kapla....
Mamat sebelah meja aku dok jeling jer...tengok aku yg serabut tahap cipan dok cari jawapan...
Xde masa aku nak jeling balik....aku tengah berpeluh jawab soklan2 statistik...
Dah la aircond situ rosak la plak....adooiiii, stress lagi aku!!!!

Aku ada gak discuss dengan member...tipu la kalu kata baik benau xde nanya orang lain...
Wajib la soklan susah2 tu aku tanya kat dia...
Member aku nie pun xkedekut ilmu...
Share jugak ngan aku...

Nie la budak comel yg tolong aku tu....So sweet la awak...tq so muchhh!!!!


Dipendekkan citer....lecturer extended duedate...
Cuma, to those yg nak jadi100 terawal tu....kena la cepat2 submit...
Kat sini terjadi la 'oppurtunity cost'...
Kalu korang send awal...dapat la 10% extra mark on Tugasan 1...
Tapi kalu jawapan bersepah salah...rugi weyyyy!!!!!!!!!
Kalu korang xsend awal, still ada masa nak discuss dengan kawan2 lain yg lagi teror...
Dalam kata lain, xdapat 10% extra mark tp dapat score la.(untuk orang yang xbrape nak teror like me!!).....
Time nie, keputusan di tangan sendiri...tepuk dada tanya la hati....

Kesudahannyer....aku dah berjaya submit...
Automatik terus kuar result...
Nak nengok????
Jom aku tunjuk keputusan aku yang xseberapa tu yer...


Ini jer la yang aku mampu...Apapun aku bersyukur...
Kenala berusaha lebih lagi pas nih...

Ok...masa untuk meraung!!!!!!!!!
Salah!!!!!!....bukan meraung....masa untuk berehat sekejap...
Semalam dah berembun...balik lewat...fikir sampai nak pecah kepala...
Meh la kita merebahkan diri kejap yer...
Bye semua....




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~