Friday 27 September 2013

CORETAN DI SEBALIK KEPUTUSAN EXAM KPSL N27....

Story On 25 September 2013....

A : Hellooooo....weiiii, pasnih hang boleh jadi EO la.......(dengan nada yang tinggi....)

Me : Apa masalah hang nie...main terjah ikut suka ati hang jer....

A : Hang dah check keputusan exam????....

Me : Owwwhhh....Hangpa nie memang korang ajaq kan??? Tuan punya result pun xtau apa...hangpa dah sibuk2 pasai result orang....Memang tak amanah langsung!!! Tak respect hak orang!!!!!

A : (Tergamam!!!!) Aku tanya jaaa.....

Me : Sudah la....kalau hang boleh cakap macamtu...maksudnya hangpa dah check semua result orang....

___________________________________________________

Kesimpulannya :

Aku sangat sedih.... Sebab dalam zaman sekarang pun masih wujud makhluk2 yang tak tau nak respect hak orang lain....Dah la semak tanpa kebenaran... Pastu suka plak tu...Macam syok jer boleh check result orang sesuka hati kan.....Contoh terdekat, kalau dengan bff kita pun.... takkan suka2 hati ja nak buka handphone dia dan baca semua sms dia....

So, patut tak aku mengamuk???
Kalau korang cakap xpatut pun...aku tetap nak tegaskan aku xsuka makhluk2 bangsa xberadab macam nih...So, aku memang marah.....Memang sangat melampau...Aku memang xboleh berkompromi dengan sikap macam nih....


nota kecik : jadilah manusia yg masih menerapkan nilai2 murni dalam hidup anda!!!!


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~