Monday, 22 September 2014

MEMORI INDAH DI SABAH...JAMBATAN GANTUNG TAMPARULI...DAY 2...





Selesai sudah lawatan ke Rumah Terbalik...
Sebelum nak ke Kundasang...
Kami singgah di Jambatan Gantung Tamparuli...

Dah kata nak berjalan tengok tempat orang...
Sebelum nie, asyik dengar orang ja dok sebut2...
Jom la kita singgah tengok macamana rupa jambatan tu...
Nanti bila orang dok cakap2...bole la kita bayangkan....


 Nampak jambatan gantung kat atas tu...
Itu la Jambatan Gantung Tamparuli...
Bagi kereta..nak ke seberang sana mesti la lalu jalan ni...
Air sungai nie memang deras...
Waktu kami lalu, aku rasa macam sikit lagi ja air sungai nak sampai paras jalan raya yang kami lalu...
Cuak betul aku...
Nak lalu jalan nie kena ada muafakat...
Sebab kalau sebelah sini jalan, kenderaan di sebelah sana kena beri laluan...
Begitu la sebaliknya...



 Kalau tak silap aku, tiap hari Rabu akan ada Tamu...
Tamu tu macam kita kat semenanjung nie lebih kurang macam pasar malam...
Waktu kami pegi nie...ada ramai jugak yang berniaga...
Terutama buah-buahan dan sayur-sayuran...



Motosikal tak boleh lalu ikut jambatan nie yer...
Korang bole jalan kaki jer...



4 orang manusia nie...excited nak naik Jambatan Gantung nie...
Tapi bila dok bergoyang2...masing2 cuak...
Tapi bila on ja kamera...bole plak senyum molek2...




Mama memang gerun skit...
So, aku pimpin jalan sama dengan aku...
Siap pesan...jangan tengok bawah...
Yang pimpin pun berani sikit jaaa...


Jambatan nie untuk kegunaan pejalan kaki...
Tengok penduduk tempatan slamber jer jalan...
Yang kami nie terkedek-kedek nak sampai tengah...


Akhirnya, berjaya jugak menjejakkan kaki ke sini...
Walaupun tak try jalan sampai ke hujung...
Tapi aku dah berpuas hati...







THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~