Sunday 28 July 2013

IFTAR @ HOTEL TAIPING PERDANA....

Cuti Nuzul Quran bersamaan dengan 26 Julai 2013...
Aku dgn my bff, Nida set time untuk menghadiahkan diri dengan Iftar di Hotel Taiping Perdana....
Last year, aku ke sini 2 kali...
So, tahun nie aku nampak beberapa perubahan....
Skrg dah ada kambing bakar, keow teow goreng panas2....
Pastu, cara susunan hidangan pun nampak lagi menarik....
Pilihan air pun berjenis-jenis....dan yg paling nice...ada teh tarik....
Ohhhh...i'm love it!!!!!!
Makanan pula....jangan cakap la...punya la banyak pilihan....
Time nie, sila abaikan diet korang....
Makanla sepuas hati....

Sebelum decide nak pilih hotel nie....
Aku dah sogok Nida dengan gambar nih...


Dia memang penggemar bek bek nie....
Jadi, untuk dapatkan persetujuan dia...
Aku post gambar nie ke FB dia....
Seperti apa yg di jangka....dengan sopan santun...dia jawab.....
'Silalah buat reservation'................
Mau meloncat aku dengar dia cakap camtu....

Moral of the story, aku memang sangat2 berpuashati...
Masakan kat sini memang kena dengan tekak kami...
Kambing bakar tu memang tip top....
Lembut jer isinyer....bila makan panas2 lagi la terasa best....
Selain tu, ada ikan keli dan pari bakar....
Murtabak pun sedap jugak....
Aku siap buat ABC lagi...
Amik kau...semua nak rasa!!!
Cuma hari tu, xde rezeki nak makan air krim.....dah abis....huhuhuuuu....

Bagi penggemar nasi...ada macam2 lauk...
Ayam masak merah, ikan apa tah tapi sedap, gulai daging, bendi....
Aku kutip lauk jer...nasi amik sikit....
Kang xleh nak rasa semua...
Ikan keli bakar tu..memang aku jer pulun...
Maklumla favourite la katakan....

Owh...lupa nak cakap....
Kuih muih pun banyak, tapi kami xde amik sangat pun....
Sebab memang plan nak makan yg berat2...
Banyak jer pilihan yg ada....
Korang boleh tawaf amik makanan brape puluh kali pun...
Silalah...xde sapa nak larang...

Asyik menceceh jer. meh nengok gambar yg sempat kami ambil...


Nie meja kami....di booking atas nama aku....hikkkk!!!!


Belum masuk lagi dah nampak bek bek bakar....
Saje jer tau....buat iolls nak pandang lelama...


Kat sini ada ayam dan kambing bakar...
Kambing tu dah dihiris kecil2 untuk memudahkan kita makan...
Sila ambil mengikut selera...jangan membazir yer...


Sementara menunggu masuk waktu berbuka...
Meh ler kita tangkap gambar dulu...
Habuan kenang-kenangan...dan jugak untuk ditempek di blog...


Dapat jugak realisasikan impian nak iftar kat hotel dgn my bff nie...


Amboii....penuh hidangan depan aku...
So, ari nie kita makan lauk jer....
Ayam bakar, ikan bakar, kambing bakar....
Hhhooiiii.....berpeluh la malam nie....


Hiasannyer simple jer...
Tapi cantik di pandangan mata...
Dan xde la nampak serabut...


Orang tangkap gambar hiasan kat belakang...
Dia pun sibuk jugak nak bergambar....


Ikan keli dan ikan pari bakar...


Ayam bakar....Best jer makan dengan sause...


Nasi aku xamik...Nie meratah lauk pauk jer...


 Dessert.....Nida suka nie...
Siap repeat balik...


Yang nie favourite Nida....
Bek bek bakar...
Memang best...aku pun suka...letak bbq sause....
Terangkat beb!!!!!!



Aku dah malas nak pusing amik gambar....
Yang mana yg aku nampak...yang tu jer aku capture...


Penuh meja...bersiap sedia untuk berbuka...


Sebagai penutup...kita minum teh tarik...
Memang best....kaw2 lagi!!


Pantang nampak cermin....
Nak jugak tu....
Sebagai penutup... tempek gambar sengal kami di bawah....
Konon gwiyomi la kononnnnn!!!!
Tapi aku tengok...masing2 mulut tergeliat sebab makan banyak....




Selesai sudah Iftar kami di Hotel Taiping Perdana....
Nida ajak teruja nak merasa stay kat hotel nie....
Maybe next time, InsyaAllah...

Sedikit info aku kepilkan di sini...

Alamat : No 1, Lorong Koperasi 1, Medan Koperasi, 34000 Taiping, Perak.
Phone : 05-8082011
Buffet Ramadan : Dewasa RM35.99 
Kanak-kanak : RM25.99 (6-12 thn)

Menu berbeza setiap hari...untuk pertanyaan lanjut...Call petugas2 di Cafe Intan Suri...




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~