Monday, 22 July 2013

JOM KITA JENJALAN KE PASAR KEMBOJA.....

Jumaat lepas, aku apply cuti....
Malas nak keje plus, ada sikit urusan nak settle...
Mama pun sama cuti jugak...
Mama la hasut aku cuti sama...dengan alasan boleh ke Pasar Kemboja together2...
Aku plak pantang kena hasut....
Laju lintang pukang aku isi borang cuti...

Aku cakap kat mama...
Xmo pegi lambat2...sebab nanti matahari dah naik...panas meletup2....
Hooiiii...aku xtahan panas2 ...mau ada jugak yg meroyan ajak balik umah cepat2....
Kul 8.30 kami dah kuar...
Omakaiiiiiiiii!!!!!!......ramainyer makluk Tuhan....
Sume berpusu-pusu nak membeli....

Owwhhh...sebelum aku letak gambar bg korang tengok...Nie ada sikit info untuk korang....Pasar Kemboja nie buka pada hari Isnin dan Jumaat sahaja....Sebelah pagi sampai ke tengahari....Dikenali dengan nama Pasar Kemboja sebab pelopor pasar nie adalah orang2 Kemboja yg berhijrah ke Malaysia....Barang2 yg dijual...kain baju, kain ela, blouse, skirt, seluar, tudung, kain telekung, jubah dan macam2 lagi la yg berkaitan dengannya....Untuk lebih kefahaman, nah.... tengok jer la gambar di lokasi kejadian.....Gigih tau aku dgn Syaza nangkap gambar-gambar nih....













Amacam?????
Dah puas hati nengok.....
Makin nak raya makin meriah Pasar Kemboja nie....
Ramainya manusia...parking pun sampai penuh...
Sila lah bertabah hati untuk membeli di sini...
Sebabnyer, korang kena jalan dulu...survey dulu....
Jangan main tibai jer...sebab kadang2 harganya berbeza...
Pandai2 la tawar menawar...
Kalau korang rasa nak meniaga, sesuai la amik barang kat sini...
Sebabnyer, kat sini kalu beli secara borong...
Harganyer lebih murah....




Last but not least, gambar aku tengah pilih tudung....
Yes...aku pun nyopping jugak....
Tapi...bukan untuk ditayang di sini yer...
Sebabnyer.....kang basi la tudung raya iollss!!!!....

Cukup sini dulu....
Jumpa lagi nanti yer.....
Bye bye.....


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~