Monday 15 July 2013

THE MAKING OF PUDING ROTI KUKUS!!!.....

Assalamualaikum....

Kejap jer dah masuk puasa hari ke 6...
Cepat jer masa berjalan...
Aku nie time bulan puasa...
Bertukar abih....dari malas ...jadi rajin la plak ke dapur...
Tapi kegilaan nak upload apa yg aku masak tu....makin kurang yer!!
Sebabnyer....bila time bukak puasa tu....
Bukan kamera yg aku terkam...tapi makanan!!!
So...xkuasa aku nak nangkap gambar segala bagai....
Yang nie pun sebab aku masak kul 1 petang....
Kalu x...memang xkuasa aku nak kejarkan nak siang bawang cabai, sayur mayur, 
kuali atas dapur....tu belum lagi nak katam2 ayam...
Hooooiiii...moralnyer...memang xmenang tangan aku nihhhhh!!!

Cuti Sabtu Ahad, wajib la balik kampung kennnn....
Aku terajin skit nak masak...
So, aku buat la Puding Roti Kukus...
Yang biasa, yg senang, yg mudah!!!


Meh aku share resipi nyer yg mudah...
Kot2 korang teringin nak buat....

PUDING ROTI KUKUS

4 keping roti – dipotong kecil-kecil
1 tin susu cair (375 mL)
2 biji telur
4 sudu besar gula
1 sudu kecil esen vanilla
1 sudu besar butter
Sedikit kismis

Cara-cara
1.    Masukkan telur, gula dan esen vanilla di dalam bekas dan kacau hingga sekata. 
Masukkan susu cair dan kacau adunan hingga sekata.
2.    Sapu butter pada roti dan susun dalam loyang.
3.    Tuang adunan ke atas susunan roti dan tabur kismis.
4.    Kukus dengan api yang sederhana selama 20-25 minit.
5.    Selepas dikukus, sejukkan di dalam peti sejuk sebelum dihidangkan.
_____________________________________________________

Haaaahhhh...amacam....senang keeennnn???
Petang nie pun korang leh buat....
Okla....cukup dulu untuk ari nie....
Jumpa lagi nanti!!!


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~