Friday 24 July 2015

HARI RAYA AIDILFITRI 2015



Selamat Hari Raya semua...
Amacam Raya korang tahun ni...
Gempak tak???


Dah seminggu raya...baru aku ada mood nak update pasai Hari Raya ari tu...
Nampak sungguh pemalasnya...
Biasa la tu..bila dah masuk keja..banyak la yang nak dibuat...
Well...Hari Raya kami tahun ni berlima saja...
Adik aku yang kat Makassar tu tak balik...
Sibuk praktikal sekarang ni...
Hari Raya pun kena on-call...
Camgitu la bakal Doktor...


Tapi...tiap kali ada masa terluang...
Mesti nak Facetime...
Pagi2 raya dah kalut Facetime...
Yang aku ni mandi pun belum...dia dah kalut nak berfacetime...
Ya la..kat sana kan awal sejam dari kita...
Dia dah gelut nak pi sembahyang raya...
Yang kami kat sini baru sibuk nak tukar cadar...
Tu la gunanya teknologi...walaupun jauh di mata....tapi rasa dekat ja dengan adanya Facetime...
Oleh itu...silalah tukar kepada iPhone...
(gedixx promote iPhone pulak!!!)


Sambutan Hari Raya kami cam biasa jugak...
Siap2 pegi solat Raya...
Tapi kali nie, kami separate...abah dgn adik lelaki aku gi Masjid lain...
Aku dengan mama pegi Masjid Parit Buntar...
Sebabnya Mama takmo panjat tangga...
Maka...aku temankan la Mama...
Sampai2 ja dah penuh orang...
Tu la...sapa suh terhegeh2...
Hhihiiihihiihiiii.....


Balik umah...sesi bermaaf-maafan...
Kitaorang punya sesi takda sedih2...
Semua simple2 ja...
Gambar ja yang lebih...



































Sambung lagi bergambar....
Tema tahun nie...BIRU...
Tak kisah la biru terang ka biru malap...yang penting biru...












Gambar kat luar ni...
Maksudnya dah bersiap sedia nak balik kampung...
Tiap kali Raya Aidilfitri ka Aidiladha ka...
Mesti balik kampung...
Walaupun hanya untuk menziarah kubur Opah dengan Tok Wan...

















Segak benau warna biru...
Rasa meriah pulak...
Memang tak salah pilihan aku tahun ni...
Pastu paksa semua orang pakai warna biru jugak...
Kesian Nadia...baju raya dia warna lain...
Last2...dia kena pakai jubah biru tu untuk Raya...
Aku cakap...pakai ja la baju raya yang lain warna tu....
Tapi aku tengok elok ja dia pakai jubah biru dia tu...
Nasib la...ada kakak gila kuasa cam along!!!
Hahahaahhhaaaa....






Sekian saja, ceritera raya kami...
Tetamu berkunjung tak putus-putus petang tu...
Tapi satu gambar pun aku tak sempat amik...
Last...aku hadiahkan pantun untuk semua...


Adik bermain sambil berlari,
Bermain bersama rakan-rakan,
Saya menyusun sepuluh jari,
Salah dan silap harap dimaafkan.




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~