Friday 31 July 2015

RESULT TAHUN KEDUA PJJ-USM




Kita tinggalkan kejap cerita Aidilfitri...
Walaupun banyak ja cerita nak diceritakan...
Tapi bagi laluan jap aku nak cerita pasai jantung aku yang asyik dup dap..dup dap..
Opppss....takdak kaitan pun dengan nak masuk meminang ka..nak kawen ka...
Yang tu...belakang cerita...


Sebenarnya nak cerita pasai result...
Yaaa....result peperiksaan tahun 2 kat USM tu dah keluar...
Haaahhh....cepat gila result keluar...
Tak sempat aku nak joli katak...mahupun joli biawak...
Sedar2 ja....member2 dah up kat whatsapp...’Alhamdulillah, lulussss!!!’
Terus aku yg tengah light2 enjoy ni terkesima kejap...
Apaaaaa....result tak rasmi dah keluar???
Terus jerit kat whatsapp group assignment aku...
‘ Jangan tanya aku...aku tak mau tengok lagi...tunggu pas raya...’
Bukan apa....takut nanti ada yg tak beraya...sebab stress tengok result...


Aku sebenarnya memang susah ati sikit....
Sebab ada 1 subjek tu memang aku takleh jawab...
Suh aku jawab 5 soalan subjektif...
Aku mampu jawab 2 soalan ja...
Bayangkan la....dok jawab exam pun...stress ja...
Dah kenapa otak aku ni...kenapa 2 ja aku leh jawab...
Mati la aku...sure tahun depan kena repeat lagi subjek ni....
Mamaaaa....tolong anakmu iniiiiii!!!!!!!!!!!
Keluar dewan exam...pasrah ja la yang mampu...
Member aku plak...belum sempat aku nak nangis kat bahu dia...
Dia dah landing kat bahu aku...dengan soalan...’ dah kenapa susah sgt soalan? ’
Rupanya bukan aku sorang ja yang mengeluh...
Sebab stress....kami terus pi cari makan... 
Habis exam kul 12...sah2 la lapaq...
Takkan stress sampai skip makan....memang tak mungkin la....


Sambung balik bab result tadi...
Ingatkan nak tgk pas raya....
Tapi member2 ni kuat betul racun depa pakai...
Terus dengan aku pun sekali termakan racun depa...
Macam2 la depa punya akai nak suh aku tengok....

Ok fine!!!!
Aku surrender...
Terpengaruh punya pasai...
Dengan jantung dup dap...dup dap...
Bukak la portal tengok jugak...



Haaahhhhh...biar betul!!!
Memula buka mata sebelah...ehhh...biar betul ni....
Kemudian...bukak mata sebelah lagi....ehh...betul ka ni.....

Terus loncat sambil mulut sebut Alhamdulillah berkali-kali...




 

Ni result tak rasmi...
Jadi memang depa akan tulis LULUS / GAGAL / LULUS BERSYARAT saja...
Alhamdulillah...Lulus semuanya...dan yang paling best...takdak Lulus Bersyarat...
Waktu memula aku tengok result ni...mata aku terus fokus kat subjek Kewangan Keusahawanan dan Modal Teroka...
Itu la subjek yang aku tak leh jawab yang aku mention kat atas tu...
Bergetaq jantung woooiiiii....
Dah la 4 credit hours...boleh lingkup CGPA kalau gagal...







Portal USM pun dah berubah design...
Menandakan nak masuk sidang akademik baru...
Tahniah Ida Suziana....anda bakal menjadi student tahun 3...
Berjaya jugak aku Istiqomah sebagai pelajar...
Bangga sekejap dengan diri sendiri...


 Apapun tak boleh lagi nak tarik nafas lega...
Dup dap...dup dap sekali lagi akan muncul 3 Ogos ni...
Kali nie menentukan result penuh...
Dimana CGPA akan diumumkan...
Sama ada akan naik atau turun...



Ok...result penuh tu nanti kalau aku ada mood aku cerita lagi...
Buat masa ni...aku nak pi meredakan rentak jantung aku dengan window shopping...
Hahahaaaa...dah tengahari nie...
Kita nak rehat la...
Tata...




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~