Wednesday, 29 July 2015

TETAMU TAK DIUNDANG BIKIN KECOH...



Ini kisah raya ke berapa aku pun dah tak hingat...
Yang pastinya... aku dah masuk keja...
Dah la sensorang ja keja...
Rasa macam nak lari balik umah ja makan ketupat sambil cicah rendang...
Tapi apa bole buat...aku kena cover keja member...
Hidup ni jangan pikir diri sendiri ja...
Maka...redha la balik...
No ketupat....no rendang...
Duduk la aku sensorang mengulit keja atas meja...
Sobbb...sooobbb....ada orang nangis tepi bucu meja... 

Tengah sibuk2 tu...adik aku whatsapp...
Di baginya aku gambar nie...






Apa hangpa rasa???
Aku rasa macam nak gelak guling2...
Hoi...apa ke hainya tetamu ni yang datang....
Tak pasai ja jadi bahan lawak...
Adik aku kat Indonesia tu pun sempat jugak menyampuk...
Muka sedih ja Cik Nyet tu macam tak makan seminggu...







Aku tak tau nak panggil apa...
Monyet ka... kera ka...beruk ka...
Tapi aku lagi suka panggil monyet...
Nama glamour..Cik Nyet...
Kami memang membela...tapi setakat ni yang masuk senarai...
Arnab dengan Ikan ja...
Setahu aku Cik Nyet nie memang kami tak bela...
Mai dari mana aku pun tak tau...
Tau2 ada ja dok buat perangai pelik2 kat porch umah aku...


Sebelum nie pun dia dah biasa mai...
Tapi takat lompat2 atas kereta ja...
Tapi kali nie melampau pulak...
Angkut buah durian naik atas kereta...
Hoiii...calar kereta tau dakkkkk!!!!!!!!!!!


Mesti hangpa nak tengok lagi kan...
Nak hamik....tengok la tetamu tak diundang ni lagi...
Gaya kemain lagi Cik Nyet ni...





Tengok dia punya tokak buah durian tu...
Buah nie memang mama buang kat longgok sampah tepi umah...
Cuma tak sempat nak bakar ja lagi...
Gamaknya...dia dah bau durian tu lama dah...
Tak tahan azab la tuuuuu.....





Hangpa tengok la perangai dia...
Baik punya landing...





Haaahhhh...tengok...siap tengok kamera lagi...
Dah la makan atas kereta...
Bijik pun main buang ja situ...


Adik2 aku plak, dok syok gelak tengok perangai dia dari dalam rumah...
Bukan nak halau... dok layan gelak tengak aksi Cik Nyet ni...


Ok...aku nak sambung buat keje...
Sudah2 la menceceh...

Tata...



THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~