Wednesday, 15 July 2015

PROJEK KUIH RAYA...BISKUT ALMOND LONDON...


Menjadi-jadi pulak kerajinan aku dgn Lin...
Dari minggu lepas..bertungkus lumus buat kuih raya...
Ntah anak antoo mana la datang sembur penyakit rajin ni... :)

Semalam, projek biskut Almond London menjadi...
Tengok la kegigihan kami kat bawah ni...
Walaupun mata dah ngantuk sangat...gigih jugak la buat...
Kang tinggai adunan tu kat situ...sapa nak sambung...











Nampak tak..kegigihan menguli sampai siap kat situ...
Kalau ikut malas aku...nak lama melunjuq ja tido...


Pendek citer...
Meh la aku share resipi...
Supaya memudahkan aku dikemudian hari bila nak buat balik...


BISKUT ALMOND LONDON


Bahan-bahan :



Cara-caranya :


1. Pukul buttercup dgn gula ising hingga sebati.
2. Kemudian masukkan kuning telur.
3. Kemudian masukkan tepung gandum, tepung jagung dan nestum.
4. Uli adunan sehingga menjadi doh. Pastikan sehingga doh tidak melekat di tangan.
5. Pastu, amik sedikit doh dan letakkan badam ditengahnya. Kemudian buat la bentuk bujur. (boleh     refer kat gambar di atas)
6. Alaskan loyang dengan mentega. Kemudian bakar dalam oven 180 darjah celsius selama 20 minit.


Untuk salut coklat plak...

Pegi beli coklat masakan kat bakery..Pandai2 la agak dengan adunan yang dibuat.
Pastu buat kaedah double boiler...
Cairkan coklat dan salut la kuih tu dengan coklat dan letakkan la coklat rice atau badam cincang atas tu.... Kami punya konsep, semua pakai coklat rice warna warni...senang hidup!!









Kasi close up skit...
Meriahkan nampak??
Tu sebab penyakit RAJIN datang...
Kalu penyakit MALAS datang...sendiri faham la ya...


Ok...tuje nak share...
bye ...bye...



THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~