Friday 28 December 2012

WARNA WARNI SEKITAR DI BANDUNG....

Assalamualaikum...
Entri Bandung aku dah caca marba sekarang...
Akibat dari kemalasan yg melampau...
So, untuk tidak membazirkan gambar2 yg ada...
Aku akan masukkan gambar2 yg terpilih ke dalam entri nih...
Aku dah xkuasa lagi nak mengikut susunan...

Aku n Jimie...tgh beratur utk amik tiket flight kat LCCT...

Mama n Cikgu Aznin...tengah tunggu flight nk berlepas ke Jakarta...

Zura, aku n Syikin...muka gembira jer...
Xsabar nak naik flight...

Si tudung merah nie, Zura agent aku...
Kak Ina, mama n Cikgu Aznin ikut trip nie di bwh aku...

Sehari sebelum nie..kami dah ada tragedi dgn flight Mandala nih...
Memang mcm hampeh pengurusan Mandala Airlines nih...

Bengang2 pun...aku tetap amik gambar jugak dgn Mandala Airlines nih...
Ye la..bukan senang nk amik gambar cenggini...
Dalam setahun, sekali 2 jer kot aku naik flight...

Si tudung pink nih...Syikin, my ex-roomate dan jugak ex-classmate kat UiTM
Manjung/Sri iskandar...
Yang sebelah Syikin nih..Mak Wan, pesara kerajaan yg juga pernah
keje sama2 dgn aku kat klinik di bwh PKDLMS...
Waktu nih..kat dalam flight on the way nak ke Jakarta...

Gambar nih Syikin yg tangkap...
Aku sangat suka...Dalam flight on the way ke Jakarta...

My luvly mother...Mana2 aku pegi travel mesti dgn mama...
Before this, kami dah ke Beijing, Ho Chi Minh & Makassar...
So, yg nih trip kami yg ke-4...

Kami dah tiba di Lapangan Terbang Jakarta...
Betul2 kat muka pintu nak masuk dalam bangunannya...
Dari flight ke sini kena naik bas yg disediakan...
Kiranya, nih baru turun bas la nih...

Owhhh...gambar nie amik kat Kedai Sir Cinta, lantai 4, Pasar Baru...
Tengah memilih kain untuk jualan di Malaysia..
Nampak x beg biru pink tengah2 tu...
Itu la hasil borongan kami kat kedai nih...

Kedai yg sama di Lantai 4...
Banyak betul kain2 yang ada kat cni...
Macam2 warna dan macam2 jenis sulaman...
Memang rambang mata...

Time nih xingat la waktu sebelum atau sesudah makan...
Kami makan tengahari kat sini...
Tapi xde la se 'best' makanan kat Malaysia...
Bila time makan...baru la terdengar masing2 bersungut...
Bestnya makanan kat Malaysia...
Bila dah duduk kat tempat org...baru nak sedar keindahan negara
sendiri yer...
Apapun Malaysia is the best!!

Owh ...timbunan baju2 nih bukan kat Pasar Malam yer...
Sila jangan salah faham yer...
Nie kat Toko 3...
Baju Hard Rock kecintaan aku...
Walaweiiii...aku leh dapat baju Hard Rock dari pelbagai negara
kat cni...tersangat la suka...sampai rambang mata memilih...

Owh my Hard Rock!!!
Luv u so much...
Next trip aku nak pegi lagi nyopping Hard Rock kat cni...
Ingat yer...TOKO 3 BANDUNG!!!!

Ida Suziana dah dapat resit...
Boleh la tersenyum gumbira yer...
Penat memilih...skrg masa membayar pulak yer...
Masih dalam Toko 3...tengah beratur nak bayar kat Kaunter...

Sila abaikan muka yg sgt xlawa dan kepenatan
terlampau itu...
Yang penting ini kat Factory Outlet..
Heritage namanyer...
Kat cni aku beli blazer sehelai dgn blouse pink...
Tempat nih memang recommended la...

Lihatla kepadatan rumah2 di Bandung...
Boleh sesak nafas dibuatnya...

Macet adalah perkara yg selalu terjadi di Indonesia...
Macet means kesesakan lalulintas...
Kalau korang rasa datang cni nak drive sendiri...
Sila lupakan saja niat tu yer...
Aku yg xdrive nih pun boleh muntah tengok sesak camnih...
Bukan 15 minit atau setengah jam punya sesak..
Kadang2 boleh ambil masa 2-3 jam buang masa krn kesesakan nih...

Satu2nya gambar kat Rumah MODE..
Tapi maaf yer...tulisan RUMAH MODE tu xde..
Fotographer aku nih kurang bertauliah skit...
Apapun, sgt menghargai usaha beliau itu...

Aku n Syikin...
Teringat zaman2 study dulu...

Gambar nih tgk beratur nak naik flight...
Aku dgn Syikin adalah org yg terakhir naik flight...
Gara2 kami dok posing sana sini...
Apapun...sangatla suka hati...
Dapat tangkap gambar banyak2...
Kalau mama, sure xmo layan aku tangkap gambar byk2 camnih...
TQ Syikin sbb byk tolong tangkap gambar aku...







THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

    ReplyDelete

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~