Monday 10 December 2012

YES!!!...YEAR END SALES...JOM SHOPPING...

Hai semua...Assalamualaikum...
Ari nie...nak citer pasal Y.E.S...
Korang tau apa Y.E.S tu???
Setiap wanita..mesti suka dengan Y.E.S..
Cuba citer kat aku...sapa xsuka Year End Sales...
Dah namapun wanita...dilahirkan dengan 9 nafsu...
Memang sukar nak dikawal nafsu shopping menyopping nihhh...

Antaranya, dah tentulah aku...
Walaupun mcmana crowded nyer dalam tu...
Aku tetap jugak meronta2 nak masuk dalam jugak...
Tempat yg aku maksudkan tu...SOGO KL la....
Sogo...kalau xramai orang bukan Sogo la namanya...
Yang pastinya....
SOGO..kalau buat sale..memang confirm murah giler2...
Even aku compare dengan Y.E.S kat Penang..
Memang xkan dapat harga camni punya...
Boleh tangkap nangis tahap cipan tenuk la kalau xmenyopping kat cni...

My B tetiba ajak teman dia gi KL..
Katanya nak release tension...
Memula aku nih cam xberapa sure nk pegi...
Sebabnya kan nie dah dekat ujung bulan...
Al-fulus sudah kurang la...
Adapun seredak2 aje..hihihihiii...
Ntah datang angin apa tah...aku dengan lancar cakap OK...
Ida Suziana...ooohhhh...Ida Suziana....
Bab jenjalan..bab shopping...memang ko la hantunya...

Make it short...
Kami serbu Sogo dalam area jam 12.15pm camtu...
Aku mmg dah budget...mesti ramai orang punya...
Bila dah masuk...memang btl seperti yg dijangka...
Kat ground floor tu...dah nampak cam semut hurung gula...
Ramai manusianya...yang majoritinya orang Melayu...
Semua sibuk memilih barang yg berkenan di hati...
Aku pun apa lagi...terus join the club...
Disebabkan aku nak cari barang lain and my B nak cari barang dia...
So, kami sepakat utk separate...cari brg masing2...

Walaweiiii...sales bagai nak gila...
Segala jenama ada...Bonia, Alain Delon, Sembonia, Carlo Rino, Polo, BUM...
Banyak lagi la yg xmampu aku nak taip kat cni...
Memang meruntun jiwa la harganya...
50%-70% diskaun...pilihlah mana korang suka...
Janji ada duit nak bayar yer...

Walaupun sales gila2 kat cni...
Tapi janganla terus jadi gila...
Ushar dulu harganya..betul ker yg diberi tu harga diskaun...
Manala tau kot2 diaorg naikkan harga..pastu after diskaun...jadi harga normal plak...
So, janganla terikut sangat dengan perkataan sales @ offer...
Timbang2kan dulu...kalau rasa berbaloi..barula beli yer...

Kalau tanya pandangan aku...
Yang memang kaki shopping Y.E.S. di Penang nih...
Memang aku leh cakap...harga camni xleh dapat walaupun ada sales kat Penang...
So, kesempatan nie..semestinya aku xlepaskan...
Sempatla aku borong 3 handbag dan 2 pasang kasut...
Sememangnya aku dah pun pasang niat dalam hati...
Ujung tahun nie nak shopping handbag yg ada brand skit...
Budget dalam RM100++ la...
So, bila dah jumpa yg berkenan di hati...
Terus aku cekau jer...

Misi utk shopping handbag yg ada brand tercapai jugak akhirnya...
Malah, dengan budget sebanyak RM149.95 tu..
Aku dapat 3 buah handbag yg sgt2 aku suka...
So, apa lagi yg korang dok baca lagi....
Scroll down la ke bawah...
Meh tengok hasil tangkapan aku kat Sogo ujung minggu lepas....

Nie la hiasan kat Sogo KL sempena utk sambutan Krismas...
Cuba tengok kat bawah tu...itu la tempat sales nyer...yg tu kat tingkat 5 yer...

Yang nih kasut yang aku beli...
Sales 50% dari harga asal...nampak comel,kan??
Owh.....jenama favourite aku tau...VINCCI !!

Handbag nie aku beli sehari pas pi shopping berjam2 kat Sogo...
Sampai teringat2..last2 aku pi sekali lagi dan rembat jugak...
Yang sebenarnya nak beli warna purple gelap...tapi malangnya dah abiss...
So, supaya xterus melepas lagi..aku rembat jugak warna brown nih...
Harga asal..RM169.90...after diskaun tinggal RM50.95....
Yang penting...design dan tali beg nie memang menepati citarasa aku...


2 handbag nie...aku suka sebab simple aje...
Jenama Carlo Rino...jenama favourite jugak...
Dan yg penting menepati budget aku...
Utk 2 beg nih...aku dapat RM99.00...
Murahkan???Memang confirm aku xleh dapat kat Penang pun...
So, aku rasa berbaloi la aku beli nih....

Saje jer aku amik gambar nihhh...
Nak tayang 3 buah beg sekali aku rembat kat Sogo Kl...
Tahun depan, xyah beli handbag dah...
Tunggu Y.E.S 2013 plak baru beli...
Yang nih plak...hasil rembatan aku yg terkhir utk koleksi VINCCI...Aku memang suka kasut VINCCI...
cuba korang pegi tgk SINI...semua tu hasil koleksi aku tahun nihhh...




Untuk pengetahuan korang...
Aku nihh bukan kaki ikut trend pun...
Pada aku...apa yg aku rasa cantik,sesuai dan selesa serta berbaloi utk dibeli...
Then, I'll buy it...
Xkisahlah itu bukan new arrival pun...
Ataupun sekadar nak clear kan stock pun...
Yang pastinya, aku tetap merasa pakai handbag jenama Carlo Rino...
Merasa la jugak kaki aku pakai kasut VINCCI...
Yang dulu waktu time study dulu hanya boleh pandang2 jer sbb xmampu nk beli...
Skarang nih, aku sgt la bersyukur kerana dapat merasa pakai semua nih..

Apapun..aku sgt enjoy dengan sales kali nih...
InsyaAllah, aku akan pegi lagi next time...
Jangkaannya dalam bulan 2 sebab ada sales untuk Chinese New Year...
Jadi, kalau ada sales lagi...jangan lupa inform kat Ida Suziana tau!!!
Luv SOGO KL!!


THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~