Saturday 22 December 2012

BANDUNG - DAY 2 @ KARTIKA SARI...

Hai sume...sihat ke????
Assalamualaikummmmmm....
Dah nak bersawang blog aku nihhh...
Gara kemalasan yg amat sangat...
Ditambah pula dengan banyak kesihatan yg kurang baik...
Lagi la virus malas tu makin merebak yer...

Ok...skrg nie baru ada sikit mood nak story morry pasal Bandung trip...
Ari tu aku dah upload citer Bandung-Day 1...
Sape yg ketinggalan...sila klik SINI yer...
Begitu jugak kisah TRAGEDI trip nihh....
Aku malas nak ulang dah...

Day 2 kami di Bandung, pas breakfast...
Aku dengan Syikin jenjalan ke Kartika Sari...
Kata orang....kalau sampai ke Bandung...
Jangan lupa singgah Kartika Sari...
Banyak jugak cawangan Kartika Sari nih...
Tapi kami serbu cawangan yang terletak dekat jer dengan Hotel Unik...
Tempat dimana kami menginap sepanjang trip nihhh...
Walawehhh...besar gak kedai dia..
Nampak xclusive...dengan pelbagai jenis kuih, brownies, kek dan mcm2 la...
Ok..jom kita tgk gambarnyer yer....
Sila la scroll down ke bawah yer...

owwwhhhhh...tuan tanah kedaung dekat depan Kartika Sari...

Tengok!!!betul x aku cakap...kat cni memang banyak jual kuih muih...
Kalau rasa2 mcm xde selera nak breakfast, boleh la tapau kuih muih kat cni yer...
Cuba korang tengok...ada x mcm kuih muih yg sama rupanya mcm di Malaysia??

Owhhh...sedapnyer donut nih...
Aku beli donut nie utk breakfast pagi hari...
Donut tu sedap plus lembut aje...
Yang sebelah kanan tu...donut cheese...kesedapannyer...memang tahap
xboleh nak cakap...

Apa yang menarik kat Kartika Sari???
Kalau soalan nie yg korang rasa nak tanya aku...
Jawapan aku begini plak....
Sebenarnya ia bergantung pada citarasa masing2...
Tapi antara yg patut di cuba...Brownies Bakar dan Brownies Kukus...
Tapi aku lagi prefer Brownies Bakar...
Flavour ada 3 jenis kalau xsilap aku...
Original, Chipchocolate atau Hazelnut...

Ooowhhh...nape korang xnampak dalam gambar???
Ok...yg nih memang salah aku...
Sebabkan teruja tengok kek + brownies..
Habis lupa nak tangkap gambar bagi korang tengok...
Oklah..korang andaikan mcm nie aje...
Kuih muih mcm gambar kat atas tu...terletak sebelah kiri dalam kedai...
Sebelah kananyer plak...diletaknya kek2 dan jugak brownies2 yg aku cakap sedap tadi...
Eeehhhh...aku ada cakap sedap ke???
Ooookkk...sila abaikan yer...
Skrg dah boleh imagine ke kedudukan kedai tu camne??
Kalau xboleh jugak...tunggu la aku pegi skali lagi...
Nanti aku tangkap gambar cecantik bagi korang yer...
Buat masa nihh...aku utang jer la dulu yer...

Moh kita sambung membebel lagi yerkkk...
Aku tengok rata2 org M'sia pegi sana mesti bawak balik Kartika Sari nih...
Aku pun xterlepas jugak dari berbuat camtu...
Aku beli yang nihhh aje...
Untuk jamu adik2 aku kat umah tu...
Apalagi...jom la ushar gambarnyer....
Jeng....jeng....jeng...


Ini jer aku beli utk makan2 kat umah...Saje try, tp xde la sedap mana pun...




Hokeyyyyy....udah abih citer pasai Kartika Sari...
Aku udah capek sihhh....
Kamu bacain saja ya...
Udah tamat ceritanya ya....
Permisi dulu ya...
(budget kunun dah boleh cakap bahasa Indon la tu!!!)





THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~