Friday, 26 April 2013

BERUBAH KE ARAH KEBAIKAN...

Assalamualaikum semua....

Amboi!!...siap bagi salam...sopan benau aku ni yer...anak sapa la nihhhh???....
Cik Kiahhhh...usah la perli2 aku...tau la aku nih xde sebaik mana pun...
Tapi sekurang-kurangnya...aku ada jugak la intention nak berubah...
Berubah ke arah kebaikan...apa salahnyer...
Yang baik tu kita galakkan...yang xelok tu...usahla korang gatai2 ikut yer....

Udah melalut lagi aku nihhh....pantang bukak blog...
Merepek ajer kejenyer...
Ok...aku nak citer pasal apa yg aku rasa semalam...
Well, semalam malam Jumaat...hahhhhh!! asal malam Jumaat 
jer korang fikir xde benda lain yer...
Balik2 pasal tutttttttt jer!!!!!!!
Sudahhhhhh!!!!!!!......bukan tu yg aku nak kisahkan...
Tapi sebelum tu aku nak tanya...ada korang baca Yasin semalam???...
Sapa suh xbaca????...Besar pahalanya tau...
Ewahhhh aku nihhhh...sedap2 badak bercakap yer...
Tapi apa aku cakap tu betul la...besar fadhilatnya 
membaca surah Yasin nih...
Tapi dalam kesibukan kita sehari2, kena jugak la ambil masa untuk tambah pahala untuk hari Akhirat nanti...
Xgitu Cik Pora...Cik Kiah...Cik Timah oiiii....

Semalam, aku tersedar 1 perkara pas baca surah Yasin...
Ya Allah...bacaan aku makin lemah...tergagap banyak kali jugak la...
Tu belum masuk kholqholah nyer betul ke tidak....
Terasa makin teruknyer la aku nih...betapa sibuk dgn duniawi sampai mengabaikan yg abadi...
Dah tua2 camnih...segan plak nak pi jumpa tok guru...
Dulu kecik2..kita ada la pi belajaq mengaji...salah baca ja...terbayang rotan kat tangan dia....
Salah baca ja...paaappp...pakai kena rotan la jawabnyerrr....

Aku sedar, antara sebabnya sekarang nie aku agak jarang baca Yasin...
Maklumla...dengan kesibukan keje...kesibukan hidup...
Tak macam waktu zaman study dulu... Wajib tiap malam Jumaat mesti ramai2 baca surah Yasin sama2...berjemaah sama2...
Rindunyer situasi tu...
Nampak gayanya, aku perlukan tok guru yang boleh membantu 
masalah aku nih...
Pagi tadi...sampai jer ofis...cepat2 aku terjah jumpa pakcik GOOGLE...
Rasanya pakcik nih boleh bantu aku menangani masalah nih...



Hasil carian aku mendapati, pen nie boleh membaca Al-Quran 
apabila disentuh pada mana-mana ayat atau Surah, 
sekaligus membantu kita membaca ayat ke ayat atau 
Surah ke Surah dengan bacaan dan tajwid yang betul...
Subhanallah...mudahnya la sekarang nie...
Semuanya dihujung jari jer...
Kalau korang berminat...klik pada Al-Quran Digital kat atas tu...
Korang boleh baca kat situ apa kelebihan, keistimewaan dan sebagainyer la....
Kat bawah nie, aku kepilkan gambar contohnyer...


Semoga apa yang aku kongsikan nie, bermanafaat untuk kita semua...
Xsalah berubah ke arah kebaikan...
Sekali lagi aku tekankan... aku nie...idak ler alim benau...
Tapi, hidup kita nie perlukan perubahan...
Marilah kita berubah yer Cik Kiah...Cik Odah...Cik Pora dan 
yang lain2 yang aku xtersebut nama tu yer....
Ngalahkan nak bagi award...sume nama nak disebut...

Sampai sini dulu yer...kita jumpa next n3 yer...
Meh rajin2 kita membaca Al-Quran yer....
~ Assalamualaikum ~




THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~