Sunday 26 May 2013

~JALAN-JALAN~ NAIK FERI KE PULAU MUTIARA...

Assalamualaikum....

Ampun maaf yer...lama tak berceloteh kat muka blog nie...
Ada sikit kekangan masa...dan yang selebihnya adalah berpunca dari kemalasan diri sendiri....

So, cuti 3 hari...korang pegi jalan2 mana???
Well...macam yang aku dah citer sebelum nie...(boleh refer di SINI...)
Aku dgn bff, Nida dah ada plan tersendiri...
Itinerary pun dah siap2 Nida buatkan...
Biasa la, bila ada budak kecik tu a.k.a Danial...
Kami mesti panjang langkah...

Untuk percutian minggu pertama cuti sekolah....
Kami bermula dengan jelajah Pulau Mutiara @ Penang...
Perjalanan pagi Jumaat bermula dari Taiping...pelan2 drive ke Penang...
Kereta boleh tahan banyak jugak...Musim cuti sekolah, kan....
Ramai yang nak balik kampung, sambut Wesak dan tak kurang jugak yang nak jenjalan macam kami nih....
Nida tanya aku dgn Danial...kita nak naik feri ke naik jambatan....
Tetiba laju jer dak kecik tu jawab....VOTE FERI....
Tergamam jap aku dgn Nida...
Nida ulang tanya dia lagi skali...Dia sebut boat ke vote ke???
Ternyata kami xsalah dengar... Dengan nada sikit tinggi dan kuat, Danial jawab....
'Adik cakap vote for feri'...
Haaaahhhh...kau!!!Kan dah kena marah....
Mata aku dgn Nida saling berpandangan...dalam hati memasing...
Owwhhh...makin pandai sekarang nihhh!!!
1 peningkatan yang baik....Tersenyum kami seketika....

Disebabkan kami xrushing, so boleh la kita naik feri...
Aku pun dah lama xrasa naik feri...
Selalunyer jambatan la pilihan utama...
Lama jugak tunggu nak naik feri nie...
Sempat jugak la kami nie klik sana..klik sini...merata2 sume nak amik gambar....Aku siap kena perli2 lagi...'Susah betul bawak warganegara Sweden nih'...Ater, nak buat camner...dah kawan awak nie memang suka bergambar...kang sunyi plak blog aku xde citer...
Meh nengok gambar kami yang cun melecun nie yer...






















Turun jer dari feri, kami terjah Nasi Kandar Best...
Nama sebenar kedai tu, aku pun xtau...
Tapi malang sekali...kedai tu tutup la pulak....
Sedih betul...tapi itu xmematahkan semangat kami...
Plan berubah...kami terjah Kedai Makan Street...
Memang best...tapi yang tu akan menyusul next n3....


Sebagai penutup....aku tinggalkan korang dengan gambar nih....
Rasa2 korang kapal apa yg gedabak besar cenggitu???
Star Cruise...yup...it is...
Aku dgn Nida dah setuju untuk put on list agenda cuti2 kami...
Tapi bukan dalam masa terdekat...
Biasa la...masing2 bukan anak tokey kayu balak pun...
So, pelan2 simpan...pelan2 kumpul...InsyaAllah, misi ini akan berjaya!!!!!!

Well...untuk kali nie...cukup sampai kat cni dulu...
Aku nak tdo...sok pagi nak driving ke tempat keje pulak...
Moga jumpa lagi....
Chhiiooowwwwww!!!!!!!!

THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

4 comments:

  1. seronoknya.. dah lama tak naik feri... klik link kat bawah jika nak follow.. :-)
    info jawatan 0 | ragam manusia | tazkirah

    ReplyDelete
  2. memang best waazin...cuma kena beratur tunggu lama sikit...dah start follow blog awak....selamat berkenalan yer!!

    ReplyDelete
  3. syok kn dpt naek feri.. huhuuu tetiber rindu plak nak naek feri lagi

    ReplyDelete
  4. best...cuma kena beratur tunggu lama sikit...kalu ada anak kecik, payah sikit la...

    ReplyDelete

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~