Monday 6 May 2013

TRAVEL ~ NAIK GAJAH DI CHANG PUAK CAMP, HADYAI....

ASSALAMUALAIKUM...

Korang dah ngundi ke???Hahhh...bagusla tu...
Tunaikan kewajipan sebagai rakyat Malaysia...
Xmo komen pasal PRU 13...Sebab aku hanya terperap di sekolah aje!!!
Sebab apa yer....Yang tu kita story nanti2 aje ye...

Skrg nak citer pasal naik gajah...
Nak cakap citer basi la tu....Xkisah la....Yang pasti aku tulis...korang baca aje udah yer!!!
Trip Hadyai-Songkla ari tu memang menarik betul!!!
Bak kata bff aku...aku nie penchenta tegar Negara Gajah Putih...
Betul!!! Aku memang suka Thailand...tapi bak kata pepatah 'Hujan Emas di negara orang, hujan batu di negera sendiri, lebih baik negera sendiri'....
Takat nie belum bercadang nak tukar taraf kewarganegaraan lagi....
Suka tu hanya sekadar boleh berkongsi cara makan, lifesytle dan ketaksuban utk shopping...
That's all...not more than that!!!

Before this aku dah bagitau...
Trip kali nie aku nak cari kelainan sikit....
Pastu tgk dalam itinerary program pun aku dah aim ada 2 tempat yg aku harus dan wajib cuba...
The 1st one aku dah post di n3 ~ ICE DOME HADYAI ...
Ini kali aku nak story pasai naik gajah...
Aku memang teruja gak...memula tu 50-50 la..sebab aku risau gajah tu xlarat nak angkat aku...
Last2...discuss dgn member aku...
So, kami decide nak try....Walaupun harganya agak mahal la jugak....
50 hinggit duit Malaysia beb!!!
Bersamaan dgn seminggu duit makan aku tu...
Tapi demi gajah yg bukan selalu aku nak naik...
Aku terjah jugak la...

Memula waktu nak naik dari pondok tinggi ke atas gajah tu...punya la aku gayat...
Menjerit2 la jugak cik kak oooiiiii!!!
Dah namanya pun takut plus gayat....
Mana x jerit...Budak yg jaga kat pondok tu....Memang la ada menolong kita...
Pegang tangan kita sampai la kita berjaya duduk atas kerusi yg di pasangkan atas gajah tu...
Tapi aku nih...dah memang ratu jerit menjerit....
Sah2 la aku jerit histeria kejap sebelum menstabilkan diri dok atas gajah tu....
Meh tengok ketaksuban aku naik gajah...
Mau meroyan kejap...tambah2 bila gajah tu start berjalan...

Nie tiket utk naik gajah...Harganya mcm aku cakap kat atas..
Agak mahal...tapi aku yg tergedik2 nak try naik gajah nie...
Tanpa banyak fikir...tanpa banyak bunyik..terus terjah beli tiket...
Nie tempat yg kami naik gajah tu...
Kalau korang rasa teringin, pi jer la situ...
Beli tiket...pastu dok berlagak la atas gajah tu!!!

Posing adalah agenda wajib!!!
Nie dalam area kawasan gajah2 tu...
Aku curi2 dok posing kat situ...
Cuak jugak...takut ada gajah marah nengok aku masuk area dia!!!

Senyum bajet hot la konon!!!
Tapi dalam hati....dup...dap...dup...dap...
Takut beb!! Kang kena kidnap ngan gajah tu sapa nak jawab...

Melambai-lambai macam retis la kononnn!!
Tu lambaian untuk kawan2 kat bawah...
Bagitau diaorg...kami sahut cabaran naik gajah!!!
Xde pun apa betting @ pertandingan...saje suka suki hati jer!!!

Time nie exploration kami baru bermula...
Baru lepas terjerit2...
Tapi bila nk posing jer...
Terus senyum sampai ke telinga...

Owh...ini gambar dari pandangan atas gajah...
Motip gambar nih aku amik pasai nak bagitau korang...
Gajah kami naik nie...ada anak...
Tu si comel tu anak dia yang diikat bersama si ibu...
Owh...tiap kali xnampak anak dia...aku mesti jerit...
Aku takut jadi adegan anak gajah mati dipijak si ibu...
Mau meraung sama aku nanti!!!

Haaahh..nie la gajah yg kami naik tadi...
Baca apa kata gajah tu...
Hilang seksa dia bila kami sampai balik ke tempat naik tadi...
Last but not least...
Wajib la gambar kami tengah bergumbira naik gajah...
Yang nie aku cilok gambar member aku tangkap...
Nampak la sikit gambar atas gajah nie.
..

Apa perasaan naik gajah???
Owhhh...sangat la best!!!
Kami dibawak pusing sekitar kawasan nie...
Naik bukit...masuk sungai kecik...
Memang excited yg teramat sangat....
Yer la...berpuluh tahun hidup...Nie la baru merasa nak naik...
Sebelum nih tengok dari bawah jer...
Tapi kali nih...haaahhhh, amik kau...
Aku rasa tinggi giler dok atas gajah tu...

Memula waktu gajah nie bukak langkah...
Aku terus cakap kat member aku tu...
Malam nie, kita xyah massage dah...
Lenggok gajah nie...yang buat kami terayun2 atas badan dia...
Sama macam kena massage jer aku rasa...

Excited nyer kami nie...agak sedikit menghibakan...
Sebabnyer????
Kami 2 org jer yg naik gajah nie...
Sapa nak tolong tangkap gambar kami...
Jadi kami terpaksa tangkap gambar sendiri...
Sedih jugak la weiii...bukan senang nak berposing atas gajah camtu!!!
Last2 kami beli jugak gambar yg ditangkap oleh Camp tu...
Sebab yg tu jer la gambar yg paling cantik waktu kami atas gajah...
Punah duit aku 20 hinggit lagi...

Moralnya, aku berpuas hati...Lebih kurang 30 minit kami dibawak naik gajah nie...
Walaupun harga agak mahal..tapi pengalaman tu buat aku rasa agak berbaloi...
Alaaahhh...bukan selalupun aku membazir camtu....
Dan bukan tiap2 hari pun aku naik gajah...
Yang pastinyer...bila kita travel...
Seharusnya kita cuba segala macam yg unik dan yang xpernah kita buat...

Sekian saje coretan aku utk kali nie...
Jumpa next n3 yer....



THANK YOU FOR READING THIS ENTRY!

No comments:

Post a Comment

ALL COPYRIGHTS RESERVED TO RESPECTIVE OWNER ~ IeDaa SuZiEaNNa ~